chase your dreams

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

The nerd speaks!

Av Amanda Holmberg - 16 februari 2010 19:29

Det är typiskt att varje gång jag vill ha något eller väntar på något ska det hända något dåligt. Eller som i detta fall komma förhinder, vilket jag inte anser är bra.


Vad pratar jag om?


Jag snackar om Wiiet jag väntar på, det har blivit förseningar i leveransen och det kommer inte finnas i Luleå förrän i slutet av månaden, eller om jag har ännu mer otur (vilket inte skulle förvåna mig) i början av Mars.

Jag var dessutom väldigt sugen på Assassins Creed 2 (se gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=W8Qz9ah8cKQ), men när jag insåg att det inte finns till min blivande spelkonsoll dog den idén ganska hastigt och lustigt. Det finns till pc, men vad är det för idé att skaffa ett wii om jag ska fortsätta köpa spel till datorn? Får se mig om efter ett annat spel som tröst och hoppas det kommer något liknande spel snart. Prince of Persia i all ära (se gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=PzSTPK_-seE), men det är inte på någon skala samma sak. Storyn, attackerna, valmöjligheter och friheten är mycket mer begränsad!


Det borde komma mer spel till wii, rent allmänt är det en konsoll som har en tendens att bli "utfryst". Jag ska försöka skaffa ett PS3 i framtiden, men det är dyrare och får vänta något år vilket betyder att just nu ser jag ner på alla spel som inte finns att köpa till wii (eller kanske är jag bara rent avis).


Längtar för övrigt till Alice i underlandet kommer ut nu i början av mars på 3D biograferna - I´ll be there -


En sak till nu när nörden inom mig får släppa loss, Diablo 3 (se trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Ri4HNggFHqc) kommer till våren/sommaren och som jag längtat. Detta är dock ett pc spel (som alla andra diablo älskare vet) och detta motsäger en hel del av det jag skrev ovan. DUBBELMORAL! Stäm mig då!

Till mitt försvar var jag ute efter Diablo 3 innan jag bestämde mig för att håva in ett wii, innan jag visste att det var ett online spel och jag föredrar att ha det som ett pc spel. DUBBELMORAL! Men stäm mig då!!


Nintendo64 är för den delen nog den roligaste konsollen genom tider. Spelade för någon dag sedan (min fördelsedag, 20 år och inte ett dugg smartare) SMASH Bro´s och jag kan inte säga annat än NOSTALGI på hög nivå. Se inte ner på de gamla konsollerna bara för att det finns nya, yo!


It´s all the things of the past that makes the person of today! Look forward but never forgett the past so we can lern from former mistakes and become a tiny bit wiser everyday!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards