chase your dreams

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

I`m not dead yet!

Av Amanda Holmberg - 9 februari 2010 00:05

Satte mig ner för en andpaus i vardagen och såg lite tv när mamma påpekade att jag inte skrivit i min blogg på länge vilket onekligen är sant. Jag kan dock säga att jag haft fullt upp med livet och har inte haft mycket tid till övers för bloggande, den tid jag fått över efter arbetet och annat (kväll/natt) har jag spenderat på min facebook istället.

Min kära mor tilllät sig undslippa att jag även stavat fel på nattklubben/restaurangen i Piteå som heter Pentryt (inte pentrit), vilket jag inte reflekterat det minsta över eftersom  jag inte behövt göra mig bekant med namnet i sig utan bara hade angelägenheten att hänga med dit.


Mitt liv den senaste månaden har varit jobbjobbjobb och stanstanstan. Jag har inte kunnat ta bilen eftersom den inte tål vårat kalla klimat vilket har resulterat i att jag har varit strandad (allt för många gånger) i flera timmar på stan för att invänta mitt kommande arbetspass. Detta eftersom det inte finns några senare bussalternativ. Jag kan inte säga att jag ska klaga, mitt liv går framåt och det händer något hela tiden vilket passar mig och min natur. Jag saknar dock att hinna umgås med mina vänner eftersom arbetet tar upp mycket tid. Men jag har tagit mig tid så gott det går vilket mina närmaste vet!


Min födelsedag närmar sig, jag känner hur åldern börjar krypa sig mot rött streck, dags att fylla 20! Detta ska jag fira genom att lyxa till det lite på en relax/spa med mina favorit flickor. Ska bli kul att se hur alla går ihop för de har inte träffat varandra eftersom jag oftast umgås med dem var för sig, men de är alla underbara och unika personer och jag tror det kommer gå vägen, kram på er!


Denna vecka jobbar jag i övrigt alla dagar utom idag (tisdag) och på lördag (min födelsedag) och enda dagen jag inte är upptagen med något är idag. Jag kan inte påstå att livet leker, men jag har något att se fram emot i alla fall. Eller ska jag vara sorgsen över att bli ett år äldre? Inte vet jag, bäst att inte fundera över saken och må bättre!


Tänkte köpa mig själv ett svart Wii som födelsedagspresent åt mig själv i år eftersom jag vet att ingen annan tänker göra det åt mig. Jag längtar redan starkt tills det kommer i min ägo, har lämnat mitt nummer på GAME och de ska höra av sig snarast när de fått leveransen, detta för att jag ska hinna boka ett, de går åt som smör! Pratade med dem idag och det ska ordna sig, lovely!

Första jag ska göra är fråga om jag kan få några spel av mitt ex eftersom han inte verkar spela dem i alla fall.


Nu har jag skrivit några rader och det känns ganska bra att få hetsa av sig lite hjärntussar. Köpte en CD med expressinlärning av japanska idag, precis innan jag blev tvungen att springa till bussen. Något för att komma igång! Kommer garanterat sitta med den idag efter jag fått mig lite sömn, kommer med andra ord ha ännu mindre bloggtid eftersom jag hellre sitter med japanskan än något annat på mina få lugna hemma vistelser.


Hoppas ni alla har ett underbart år framför er, se möjligheterna och ha kul på vägen, men glöm aldrig era drömmar och mål. Det finns många omvägar, men bara man fokuserar och vet var man vill komma är det allt annat än omöjligt att ta sig vart man vill!


"End of story, byebye, see you later" (shreek)

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

9 februari 2010 00:40

Tänk att man, hur jobbigt det än varit en månad, alltid tar sig igenom det! :)

http://sockervadd.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards