chase your dreams

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Amanda Holmberg - 7 april 2008 23:32

Robin hade glömt att jag skulle duscha imorse vilket resulterade i att klockan var ställd på 07.10 vilket betyder att jag inte hinner duscha, fika och vakna innan bussen kommer. Robin erkände sitt felsteg och vi tog nästa buss. Vi kom 10min försent, men det var ingen som brydde sig.


Klockan 9.00 var det uppsjung i körsalen inför uppträdandet i Aulan klockan 10.00, vi välkomnade våra gäster från Sydafrika. Det gick bra och förhoppningsvis filmade TV4 inte när jag var på scenen, i alla fall inte så att jag syns. Någon tidning var också där, men de var mest intresserade i Afrikanerna, helt rätt. När vi sjöng kom tre av våra besökare från Afrika upp på scenen och sjöng med oss. Jag kunde inte låta bli att le.


Vår skolas rektor borde däremot skjutas. Hon gjorde Det igen! Hon började svamla en masa gojja om att vi tänker på död och lidande när vi tänker på Afrika. Alla i Aulan protesterade, alla ropade NEJ med en mun! Detta bortförklarade rektorn med att vi i Lärkan inte tänker så, men att resten av Sverige gör det! AArrgh! Jag blir så förbannad och jag kan säga att jag är bara en av över hundra stycken.


Efter välkomnandet var det dags för lunch och sedan SvB med allas våran "favorit" Teresa. När jag och Rebecka gick i korridoren på väg upp från maten upptäckte vi en lapp där det stod att hon var sjuk! Vi dog nästan på fläcken av lycka. Och vi har inga problem att få tiden att gå.


Som sista lektion har jag varje måndag: Teater. Det var som vanligt super skoj och tiden bara flög sin kos. Efter det har det inte hänt mycket. Jag, Robin och Alex gick på Condis som vi brukar och snackade tills det var dags att gå till bussen.


Som avslutning på detta inlägg en bra och en dålig nyhet. Den dåliga är att Granlundsvägen som jag vandrar varje morgon och eftermiddag är en enda lång lervälling vilket gjorde att mina byxor var fläckiga av lera hela baksidan upp till röven.

Den bra nyheten är att min polares katt Snäckan födde tre friska kattungar idag och jag som är kattälskare till djupet av min själ kan knappt bärga mig tills jag får träffa dem! ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards