chase your dreams

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Luleå

Av Amanda Holmberg - 17 november 2011 19:41

Hejsan!


Sitter och smälter ett rejält mål mat medans jag fixar och trixar på datorn.


Har varit och jobbat lite i stan idag plus att jag skyndade mig att lämna igen kameran på kontoret som jag fått låna av Linnea från jobbet. Hann kolla runt lite på stan när jag ändå var där och hittade faktiskt två filmer som jag köpte. Hade velat ha fyra, men tyckte priset var för högt (ca 100kr/film).


Blir kanske en tur till in imorgon, var en lite intressant grej på Kulturenshus imorgon som jag tänkte kolla in. Har inte direkt något bättre för mig ändå...


Jag visste att jag skulle lyckas gå förbi precis när de stoppade upp granen! Kände det på mig - bildbevis!

 


Tog mig en te paus innan jag tog bussen hem igen, har haft världens sug efter torkat renkött idag, förstår inte var det kommer ifrån?


Nu ska jag fortsätta stirra på uppladdningsprocessen som sniglar sig fram och hoppas att den inte lägger ner alldeles, filen hade varit skickad för länge sedan om det inte vore för internet. Man ska ju inte klaga när man har över huvud taget, men snälla någon 11,4MB av 52,6MB - kommer bli galen snart eftersom det tagit 20 minuter!


Sayonara minna ;>

 
 
Ingen bild

Rova

18 november 2011 07:34

Visste du att internet har en vikt,och om du lägger ihop hela internets filer, inte datorerna och servarna utan alla bilder, filmer, text på en våg så kommer det väga lika mycket som minsta sandkorn, så tänker du på hur litet 52Mb är gemfört med hela internet som är;
40 petabytes = 40 x 1015 bytes: en 4 med 16 nollor bakom
52megabyte har bara 6 nollor bakom :P

Och den lilla vikten protoner genom en kabel tycker man borde gå på nolltid :P
Herpaderp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards