chase your dreams

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Amanda Holmberg - 18 maj 2011 22:12

Tänkte bara önska all god natt innan jag somnar här framför datorskärmen. Ser forfarande på DBC och börjar känna mig rejält sömnig. Dröjer nog inte länge innan jag slocknar vilket inte gör mig särskilt mycket eftersom jag ska upp och iväg imorgon. Alla papper i ordning och alarmet är ställ, bara att slappna av!


Kom på att jag inte lagt upp nya versionen här!


Lade upp den nyare versionen av låten Breathe igår natt och glömde helt att stoppa den på bloggen också. Den gamla versionen finns forfarande på youtube om det är någon som vill jämföra, det är verkligen stor skillnad. Den gamla gick knappt att lyssna på! Nu är det dock löst.


Minna, Oyasumi! ^^

Av Amanda Holmberg - 18 maj 2011 18:15

Sitter och tittar på Djungelboken Cubs och försöker hålla mig varm med några lager tröjor och en kofta. Blev super frusen efter middagen och vill mest bara krypa under täcket, men det får vänta några timmar till! Ska ordna med några papper tills imorgon då det är dags för ett nytt besök på Miroi igen och sedan måste jag även förbi på Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan för lite updates och sådant skoj.

Inatt hade nyaste Pirates filmen smygpremiär i 3D!


Tvärr var jag inte där och tog del av den, men det låter som att jag kommer få sällskap av min kära sötnos och hans mor? Eftersom jag är i Piteå hela nästa vecka, kanske mer än det, hoppas jag på att slippa fara till Luleå för att se den, men jag misstänker att det kommer bli jag som måste pendla fast jag inte har någon bil! Buss är inte det roligaste färdmedlet jag vet efter många år av åkande fram och tillbaka mellan skolor och hemmet. Kan dock tycka det är skönt många gånger också när man är trött och hinner sova 20-50 minuter utan att beskymra sig. Har dessutom utvecklat någon form av inbyggd klocka som väcker mig innan jag ska av, missar ytterst sällan min hållplats!


Det jobbigaste är att bussarna inte går som man vill och det kan betyda flera timmars väntade och planerande hit och dit för att det ska fungera. Det jobbiga med Piteå är att lokalbussen till Becka inte går till särskilt sent på kvällen och det är en bra bit att gå! Inget man vill göra efter en bussfärd från Luleå! I övrigt stänger hela Piteå stad tidigare än Luleå, förstår inte varför? Tycker det är besvärande att allting stryps av redan mellan 16-18.00 Det enda som är öppet är matställen även fast det inte går några bussar!


Ska fortsätta kolla på DBC, har inga spel på den här datorn just nu och får klara mig på det som finns! x)

Av Amanda Holmberg - 18 maj 2011 16:34

God dagens!


Dagen har sakta flutit på frammåt här i byn och just nu roar jag mig själv med vad youtube har att bjuda på. Hittade en video från ett japanskt program där en massa lättskrämda flickor tävlar i vem som kan samla flest ben i Watchdog Panic. Underhållande att se på dem hoppa runt och kvittra till, de säger bl.a att de tycker den är läskig och undrar vad det är för någon hemsk sak!


Watchdog panic vs. scaredycats!


Finns inte mycket mer att göra än att sitta inne när himlen är grå och det blåser svalt. Hade hoppats på sol idag, men det får tydligen vänta! En utlandsresa hade jag inte tackat nej till heller. Finns dock inga sådana planer på lång väg just nu!


Hade lite problem med sömnen igår, fast jag var trött och ville sova kröp det för mycket i kroppen och det slutade med att jag satt uppe till 7.00 imorse. Ritade och läste mest under den tiden för att slappna av, men somnade alltså inte förrän tidigt imorse och vaknade ändå av alarmet vid 12.00. Steg dock inte upp då utan vilade med ett halvt öga öppet och tog mig i kragen efter att Becka ringde. Hon har varit med Emma till veterinären idag och fått lite saker mot öroninflammation som ska vara borta om efter en 10 dagars kur!


Terence ringde just, han hårdtränar inför nästa veckas turnering i LOL och det verkar som att det går mycket bra, positiva vibbar. Hoppas de vinner eller i alla fall kommer på andra plats, jag håller tummarna!


 

Nu är det käk på G nere i köket! ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards