chase your dreams

Alla inlägg under april 2011

Av Amanda Holmberg - 21 april 2011 21:50

God kväll!


Skrev aldrig något igår, var upptagen till sent på kvällen och glömde helt bort att uppdatera bloggen. Sov bort större delen av gårdagen och läste någon timme innan Angelica ringde på kvällen och tyckte vi skulle fara på bio!


Det blev Scream 4!


Den var faktiskt helt okej om ni frågar mig eller Angelica. Ingen av oss blev irriterade över att det var för löjligt och det var intressanta karaktärer med vilket gjorde det sevärt genom hela filmen. Rekommenderar att ni ser den själv och får ett eget intryck!


Ikväll far jag och Becka och gör lite påskfirande hos Havve några timmar innan vi far hem igen och sover lite, för imorgon blir det bio igen hela dagen plus en sväng på stan innan det! Jag och Becka ska köra en heldag framför bioduken och har redan bokat alla biljetter till morgondagen. Berättar vad vi ska underhållas av för filmer imorgon!


 

Trevlig Påsk!

Av Amanda Holmberg - 19 april 2011 21:31

Hejsan!


Började dagen med att fara till örnässkolan och lyssna på en föreläsning som höll på från 10.00 på morgonen till kl.15.00 på eftermiddagen. Det var inte super skoj att stiga upp från den varma och sköna sängen på morgonen, men föredraget var faktiskt inte tråkigt alls och visade sig vara riktigt intressant och roligt!


Jerker Swande var otroligt duktig på att göra fyra timmars prat uthärdligt.

     

Ovanför kan ni se en bråkdel av vad han pratade om samtidigt som han agerade senarion på scenen på ett kreativt sätt!


Vi hade lunch mellan 12-13 och det gav mig känslan av att vara tillbaka i skolan igen. Även om våra lektioner sällan var två timmar långa åt gången kändes det bekant att stiga upp för att lära sig något nytt. Sedan när man börjar bli trött är det lunch innan det är dags igen för några timmar information innan man får åka hem. Jag gillade faktiskt min gymnasietid eftersom man fick göra det man valt, inte till 100%, men mycket!

Min lunch, räkmacka från statoil, mmums!

 

Körde hem till Långnäs efter föredraget och har legat och läst i sängen hela eftermiddagen med katten som värmedyna. Han ligger faktiskt bredvid mig på bordet nu eftersom jag inte är på sängen längre!

Mamma sjuk kisse

 

Baggis har förföljt mig hela tiden sedan jag kom hem, till och med ner på nedervåningen fast han inte får vara där. Han såg mig försvinna in i hallen, tyckte jag var för långt bort och sprang efter mig med hunden i hälarna! På tal om katter har min andra kisse lämnat spår efter sig på våran gamla volvo idag vilket jag såg när jag kom hem och var på väg in i huset.

Busted!

Här har Krille solat på den varma huven och lämnat torkade leravtryck efter sig!


Fräck nog att inte torka upp efter sig! Fast jag tycker det är ganska sött med små tassavtryck på bilen, helst när de är riktigt tydliga. Nu ska jag i alla fall krypa ner under täcket och läsa vidare på boken. Kan knappt vänta till sista delen av serien, har bara några få kapitel kvar av "The harsch cry of the Heron" nu!


Natti natti! ;>

Av Amanda Holmberg - 18 april 2011 16:19

Hellu!


Sitter med datorn i sängen och roar mig med att kolla på wikipedias förklaringar till olika ord. Kanske inte låter särskilt intressant, men jag tycker det är ganska kul. Dock är jag ganska lättroad, behövs inte särskilt mycket för att hålla mig ockuperad bara jag är intresserad.

  Kolla det är ju Terence!


Måste säga att jag inte har särskilt mycket att skriva om ännu. Har legat i sängen hela dagen och lekt potatissäck (eller kanske valross) inte mycket annat. Ska lägga mig och mumsa på chips och läsa vidare på boken när Terence rymmer till andra jaktmarker. Han är bakis och jag tror han behöver få komma till någon som har lite sympati och  medlidande, vilket jag inte har! Skrattar mest åt honom när han styltar omkring i lägenheten och muttrar för sig själv.


Later ;>

Av Amanda Holmberg - 17 april 2011 20:25

Okej, kanske överdriver jag lite med rubriken, men jag är het galet sugen på chips och dipp just nu. Om jag inte inhandlar godbitarna snarast kommer jag explodera av chips tomhet! Sitter och läser på Lian Hearns bok just nu, men suget stör mig och bankar på dörren till min fantasivärld som jag försöker hänga mig kvar i!


Har nämnt den förut och bestämde mig för att visa den istället!

 

Som ni kanske ser är jag söndags sminkad idag? Har alltså inget smink alls, har inte ens gjort något med håret sedan jag duschade imorse. Inte för att det är något märkvärdigt (eller?), men jag har fått kommentarer tidigare om det där med smink.


Brukar vilja ha en dag i veckan då jag inte gör något alls och söndag fungerar fint!


Tänkte börja bege mig mot Kvantum och köpa godsakerna. Vill inte få chips ätstörningar på grund av väntan och längtan eller något (brutal humor)! Hoppas på att få mysa och se Sanctum senare och då är det ju perfekt med lite att mumsa på!


Away we go ;>

Av Amanda Holmberg - 17 april 2011 15:19

Hejsan!


Sov lite längre idag efter helgens bravader, men var ändå upp vid 11.30 och pratade med Becka som också var nyvaken i telefon i omkring 45 minuter. Vaknade av ett sms till att börja med och antar att jag sov väldigt lätt eftersom ljudet var av på mobilen!


Tänkte egentligen krypa ner under täcket igen efter samtalet med Becka, men det dröjde inte länge efter första samtalet innan mobilen ringde igen. Den gången var det Dino som glömt tala om att han ville ha bilderna innan kl.16.00 idag. Slutade med att jag hoppade in i duschen istället, sov lite efteråt och har skickat bliderna nu för bara en liten stund sedan.


Var och handlade igår som jag nämnde, men märkte när jag satt i köket och pratade med Becka imorse att jag glömt köpa bröd! Var ungefär lika förvirrad som någonsin igår efter att ha sovit under dagen. Kanske drar en sväng och handlar det idag om det absolut behövs, annars får det vänta till måndag då det kommer in lite nytt och fräscht!


Nu ska jag lägga mig och mysa under täcket en stund! ^^

Av Amanda Holmberg - 16 april 2011 14:34

Sitter och planerar för en liten tur till affären. Ska handla lite grönsaker och dylikt till imorgon då Terence ska göra kyckling kebab. Hoppas det är lika gott som det låter, men det får jag reda på imorgon! För övrigt ska jag förbi och kolla in Syket som ska uppträda på kulturenshus mellan kl.21.00-00.00 ikväll. Hade aldrig hört om dem tidigare och det ska bli intressant att se vad det är för något, kom gärna och kolla med mig om ni vill!

Klicka på bilden för mer info!


Efter det drar jag vidare och kollar läget på stan under natten. När Terence drar vidare mot festen han ska på ikväll ska jag dra fram dammsugaren och göra lite nytta för en gångs skull!


Nu blir det läs dags ^^

Av Amanda Holmberg - 16 april 2011 11:45

God dag!


Steg upp för inte särskilt länge sedan och funderar över vad jag ska göra av min dag tills ikväll då det är dags att jobba? Var på grillning med Havve och barnen igår kväll och somnade som en sten efter två avsnitt Gundam! Har varit helt otroligt kvällstrött på senaste tiden, men då får man göra det bästa av situationen när man jobbar kväll/natt. Ska lägga mig och sova några timmar senare idag!


Gundam movie trailer

Jag har bara hunnit se två futtiga avsnitt av serien, men jag valde att lägga ut trailern eftersom jag själv ser fram emot att se filmen senare!


Nu ska jag luta mig tillbaka och läsa lite nyinkommen manga! Kanske läser vidare på boken senare också eftersom jag bara vill vila och ta det lugnt innan allt roligt ikväll!


Laddar på mitt vis ;>

Av Amanda Holmberg - 15 april 2011 11:05

Vaknade för drygt en timme sedan och sitter bredvid en sovande Terence här på Munkeberg. Lyssnar för närvarande på några låtar som Alex gjort och som ska få sig text och sång inom en snar framtid. Vi ska gästas av min syster den här gången är det tänkt och det ska bli kul att få arbeta lite med henne också, vi hoppas självklart hon ska tycka det är lika kul som vi och kanske vara med fler gånger!


 

Klicka på bilden för MySpace!

Har inga fasta planer för dagen ännu, men fick nys om grillkväll hos Havve ikväll och ska kolla med Terence när han väl vaknar. Vet inte om han hunnit planera något sedan igår? I övrigt funderar jag på om man skulle gå på stan en sväng och fika eller något, men får se hur jag gör med det lite senare. Just nu känner jag för att skriva låttext och bara ta det lugnt! Kanske sätter mig och läser vidare på "The harsh cry of the Heron" eller bara kollar om det kommit några nya kapitel manga?


Nu ska jag spåna vidare ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards