chase your dreams

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Amanda Holmberg - 28 april 2011 20:12

Hellu!


Ligger i min stora säng och gäser efter maten. Blev lax i ugn och potatis vilket var hur gott som helst! Har ingen energi efter förra nattens sömnbrist (självförvållat) och ligger bara och tittar på HunterXHunter.


Steg upp 11.00 för att hinna kolla papper och annat innan bussen in mot stan gick några minuter efter 12.00 Tänkte dra mig ett tag, men katter förstår inte att människor inte tycker det är lika mysigt att få klorna inkörda i huden som de tycker att det är! Baggis hann bara inse att jag var vaken innan han kom och "mös" med mig vilket resulterade i att jag steg upp.


 

Väntar på bussen!


Tar mellan 35-45 minuter för bussen att köra mellan Långnäs och Luleå centrum. Det beror på vilken väg den tar. Idag var jag i stan 12.40 och hade gott om tid innan mötet att vandra dit (mötet startade kl.13.00) Måste säga att jag blev besviken när solen inte orkade värma genom blåsten! Blev dock nöjd med min nya handledare på Miroi som är en väldigt framåt och positiv kvinna. Vi pratade mer om vad jag egentligen vill göra istället för vad som finns att göra här i Luleå vilket jag uppskattade mycket!



 

Hade lätt velat åka med den här bussen!


Kunde inte ta bussen hem förrän 15.10 vilket gjorde att jag hade en timme att ta ihjäl utan något mål eller sällskap i stan. Hörde av mig till 3 personer och failade på ett eller annat sätt på allihop! Sara var upptagen med pojkvännen, Malin var lika trött som jag och hade privilegiet att kunna fara hem. Havve hörde av sig när jag redan satt på bussen hem och det var för sent, snacka om oflyt idag!


Får hoppas det inte håller i sig och saker börjar gå framåt istället! ;>

Av Amanda Holmberg - 28 april 2011 01:05

Sitter forfarande framför datorn. Har druckit lite te och lyssnar på soundtracken från Sucker Punch. Nämnde att jag gillade filmen mycket för musiken och när jag säger sådant menar jag det också!


 

Sweet dreams - Emily Browning


Army of me - Björk


White rabbit - Emiliana Torrini


I want it all/We will rock you mash-up - Queen


Search and destroy - Skunk Anansie


Tomorrow never knows - Alison Mosshart


Where is my mind - Yoav, Emily Browning


Asleep - Emily Browning


Love is the drug - Carla Gugino, Oscar Isaac


Min absoluta favorit är faktiskt the mash-up remixen! Är inte särskilt förtjust i Emily Browning (varken som artist eller skådespelerska), men de har fått till Sweet dreams helt OK, kan dock inte slå Marilyn Mansons version i mina öron.


Måste bara få lägga en "sidenote" om att jag faktiskt tyckte om Jamie Chung som spelar Amber i filmen allra bäst. Många blir besatta av huvudpersonen, men jag tycker Jamie slår Emily (Baby doll) i alla väder här. Alla har vi våra favoriter!


Natti natti ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards