chase your dreams

Alla inlägg under februari 2011

Av Amanda Holmberg - 17 februari 2011 21:16

Hade tänk fara en sväng till stan idag, men har suttit som fast naglad vid datorn hela dagen. Har suttit i telefon och annat samtidigt, men inte rört mig mycket från min sköna plats i sängen! Nu börjar dock kroppen säga "stå paus" och efter att ha rört mig mellan dörren och sängen blev det en liten spel paus också!


Ska nog dra en sväng till Luleå centrum imorgon istället och kolla på grejerna jag behöver. Det är bara typiska tjejsaker som jag börjar få ont om nu, men det måste också inhandlas ibland. Måste dessutom planera ett besök hos frisören inom kort! Börjar vara lite jobbigt att fixa håret när det går åt lite mer tid och energi än vanligt. Det kallar jag höjden av lathet!


I-lands problem åsido, nu ska jag hitta på något roligare! ;>


 

Av Amanda Holmberg - 17 februari 2011 12:50

God morgon!


Vaknade just och har bara satt mig upp i sängen och slagit igång datorn som vilar stadigt vid mitt knä. Meningen var ju att vi skulle tvätta redan 7.00, men jag har varken hört mitt eget alarm eller Terence och han ligger ännu och sover! Blir att köra en "racertvätt" på kvällen eller något istället!


En av planerna för dagen avblåst, men hela dagen är ju ännu kvar. Ska nog en sväng in till stan och handla lite saker om jag minns allt jag skulle ha! Räknade upp en liten lista igår, men skrev aldrig upp något. Vet att det var mer än två saker i alla fall och just nu minns jag inte fler saker än det. Börjar redan bli senil på gamla dagar!


Nu WOW! ^^

Av Amanda Holmberg - 16 februari 2011 23:55

Har inte blivit mycket gjort idag. Skulle städa och tvätta och umgås hit och dit, men jag är inte bra på att planera när planer svänger om! Mycket beror på lathet också, det erkänner jag, men jag fick mig i alla fall några fina timmar på tunastigen hos Malin och en stor kopp te!


Blir att fara dit igen till helgen och fortsätta med våra bravader. Imorgon händer inte lika roliga saker, i alla fall inte till att börja med. Ska upp och tvätta redan kl.07.00 på morgonen vilket jag faktiskt inte har något emot vanligen, men det är kallt och jag kommer vara trött!



Har försökt få tag på NSD tidningen från i måndags eftersom det finns en sak i den jag vill bekräfta, men det verkar ju helt omöjligt att få tag på en tidning från "förrgår" nu förtiden! Kan inte se det jag söker på internet utan måste ha tag på bilagan som kommer med posten och det som är mest frustrerande är att om min familj fortfarande prenumerarat på NSD skulle vi garanterat ha kvar den nu...


Ska göra mig redo för natten och sedan bänkar jag mig framför wow i vanlig ordning. Kan inte slappa med det nu när jag inte vet var tiden kommer gå åt! Vet inte när återbesöket till Stockholm inträffar, AF och försäkringskassan ska underhållas, nya CV och personligt brev ska skrivas (hata) och allt annat som jag inte ska göra en lista av här!


Peace ;>

Av Amanda Holmberg - 15 februari 2011 19:27

God kväll allesammans!


Det är skamligt dåligt uppdaterat på bloggen denna månad, men som försvar har jag faktiskt inte haft tillgång till internet på senaste tiden vilken ni kanske räknat ut! Facebook kan jag komma åt på mobilen, men bloggen är för stor för att min lilla sony ericsson ska kunna hantera sidan. Längtade starkt efter en egen iphone när jag var i Stockholm!


På tal om det gjorde besöket där nere en oväntad vändning. Hann bara vara där en dag och när jag vaknade i fredags hade jag lyckats få någon influensa som går där nere! Tror aldrig jag blivit sjuk vid ett sådant dåligt tillfälle! Kan bara säga OTUR om den saken, men vi planerar ett nytt besök inom en snar framtid och den här gången med nya friska tag! Har för övrigt inte återhämtat mig från influensan helt ännu.


Eftersom jag var sjuk och inte ville smitta familjen lika mycket som de inte ville bli smittade, låg jag på ett hotelrum och mådde skumt nästan hela min vistelse där nere. Inklusive min egen födelsedag som var den 13 februari för de som missat! Var glad över att kunna använda facebook på mobilen som dessutom ringde i ett och jag behövde inte känna mig ensam. Mina vänner och min familj är verkligen guld värda!


Har fortfarande inte lagt upp några bilder från resan till Rom! Har inte haft tid eller ork att fixa med det, men jag fick i alla fall äntligen in bilderna i datorn nu ikväll. Ska kolla om jag hittar någon intressant ni kan få se...


     

Saknar värmen och solen! Vill bara fara bort till sommarländer!


Rom är ju staden av fontäner och jag har tagit kort på flera av dem, men ni får nöja er med den endaste på bilden! Var självklart till colosseum och andra sevärdigheter, men mer bilder kanske kommer upp vid ett senare tillfälle!


Allt hår i ansiktet, man är väll som snyggast, men den bjuder vi på! 


Nu ska jag fortsätta smälta maten med ett parti WOW ^^

Av Amanda Holmberg - 9 februari 2011 23:45

Hejsan!


Kom hem från Rom/Stockholm för bara några timmar sedan och känner lugnet. Erkänner att jag saknar plusgraderna och det kändes moloket att se Italien försvinna under mig genom planets fönster, men nya äventyr väntar runt hörnet! Ska se om jag kan hitta några bilder att lägga upp från resan redan inatt, har tagit en hel del bilder och vet inte om jag orkar sålla bland dem just nu!


Resan var i alla fall väldigt kul och jag har sett mer än förväntat, är inte särskilt snabb av mig och vill vanligtvis känna av ett ställe ett tag innan jag börjar traska runt på riktigt. Nyttigt att bryta mönstret och jag ångrar verkligen inte veckan vi spenderade i Rom! Är sporrad att resa snart igen!

 



Eller jag kommer resa mycket snart igen, men inte fullt lika långt. Imorgon flyger jag nämligen åter till Stockholm för ett besök hos framtiden? ;>

Av Amanda Holmberg - 3 februari 2011 21:00

 


Nya 3DS verkar galet intressant, kanske inte riktigt lika intressant som reklamen ovanför, men hade inte blivit ledsen om någon stack ett sådant under näsan!

Av Amanda Holmberg - 2 februari 2011 22:00

Är för närvarande i sköna Italiens, Rom och tänkte dela med mig lite för er som inte varit dit. Inte genom att lägga upp bilder och annat roligt vilket jag gärna vill, men eftersom jag inte har något internet får ni själv läsa lite här istället:


http://www.romguiden.com/rom-info/rom-sevaerdheter.htm


Om ni inte orkar läsa finns alltid youtube!



Buonanotte! ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards