chase your dreams

Alla inlägg under februari 2011

Av Amanda Holmberg - 23 februari 2011 09:36

God morgon!


Vaknade för bara några minuter sedan och är i full färd med att göra mig i ordning för att fara till AF på mötet kl.10 Kan tala om att jag är fruktansvärt sugen på att lägga mig under täcket och mysa vidare istället! Dags att skynda till bussen nu dock, ingen sovmorgon för mig idag alltså!


Later ;>

Av Amanda Holmberg - 22 februari 2011 21:05

God kväll!


Sitter på Terence säng och tjurar över att wow kör disconection metoden på mig för tillfället. Antar att det inte är något allvarligt, men blir inge gladare för det?


Har hunnit med lite saker idag! Började med ett besök på AF vid 13.00 tiden och efter att jag konstaterat att det inte fanns något av intresse där begav jag mig in till stan. Träffade Sara som var på väg till bussen och hookade upp med henne när jag skulle handla lite saker. Slutade med att vi tog en fikaBörje Olssons och skymtade Havve på väg in i Shopping. Sprang (tro det eller ej) och muckade lite med honom för att han skulle se oss och slutade med att vi hade det trevligt alla tre vid bordet.


Efter fikat for jag och Sara och hälsade på Malin och fick till och med tårta. Det var alldeles för gott plus att jag inte tålde tårtan över huvudtaget, men det var det ändå värt! Innan Malin skulle mot Umeå satt vi och sjöng framför datorn och hade nostalgi på låtar från 90 -talet!


Vandrade slutligen med Sara till Mjölkuddencentrum och hon tog bussen till stan när jag promenerade vidare till munkebergsgatan. Hann spela lite wow, men vet inte varför det stängde av sig och inte vill starta nu. Kanske går på något timme igen, låt oss hoppas!


 

Terence är bäst!!!!! YAAATTTTAAA \o/ <---- (Terence ville vara med på ett hörn)


Nytt försök ;>

Av Amanda Holmberg - 21 februari 2011 21:47

Hejsan!


Det har inte hänt särskilt mycket idag. Vaknade till av att mamma ringde och talade om att pappa var på väg att hämta upp mig och väskorna. Hade redan vaknat tidigare av alarmet, men det är ganska ovanligt att jag vaknar när någon ringer på mobilen och det var tur att det blev på det viset idag eftersom jag somnat om efter alarmet!



Vi for och hämtade en motorsåg och sedan bar det av ut till skogen i Långnäs. Hann bara in genom dörren innan de for till Boden och jag har varit barnvakt åt hundarna i flera timmar. Har suttit i telefon med syster yster i över två timmar (!) och sedan har jag bara läst massa manga. Ska precis betala en räkning och imorgon far jag in till stan på AF besök. Är inte minsta sugen eller intresserad av att fara dit, men det är obligatoriskt och jag kommer inte undan!


Känner mig lite trött, men ska läsa lite mer och sedan blir det wow. Lyckades inte nå lvl 80 igår som jag ville, men hade väldigt trevligt hos Malin och hade inte mycket till överst för spel tankar just då!


God natt på er ;>

Av Amanda Holmberg - 20 februari 2011 13:33

God morgon!


Vaknade i princip nyss och det känns som morgon för mig i alla fall! Sedan är det ju söndag och om ni frågar mig är det en sömnig dag för de flesta. Terence kan tyst instämma för han ligger här bredvid och sover just nu!


Planerna för dagen är inte många, ska till Malin senare och fortsätta på projektet (som vi nästan är färdiga med nu) och i övrigt blir det att spela wow eftersom jag känner hur det kliar i fingrarna. Vill dinga lvl 80 idag! Kommer fara hem till Långnäs över dagen/eftermiddagen imorgon och lämna en hel del saker jag har samlat här efter resandet. Ska bli gött att mysa med Bagheera, är det något jag aldrig kan sluta sakna, var jag än håller hus, är det den mysiga lilla krabaten!


 

Bagheera har hittat en mysplats i värsta stöket!


Kommer sedan packa om lite och se om jag halvt bosätter mig på Tunastigen några dagar. Har möten jag måste gå på, både tisdag (kl.13-16) och onsdag (kl.10) nu till veckan och det är enklast om jag är i stan då. Finns alltid någon som är glad för mitt sällskap (och vise versa), tack och lov att man har bra vänner!


Nu en trip till Azeroth :D

Av Amanda Holmberg - 20 februari 2011 00:18

I alla fall en! Hittade den utan någon större entusiasm på www.swefox.se och den var riktigt söt med en liten snygg twist! Där emot tycker jag inte riktigt den är värd priset och jag kommer nog inte köpa den, men man får ju titta, eller hur?!


 


Ska kolla ansiktsboken och sedan får vi se om jag kanske drar en wow sväng ändå innan jag sover. Vet inte om jag orkar (måste vara sjuk?) men det ger sig!


Natti natti <3

Av Amanda Holmberg - 19 februari 2011 16:55

Hejsan allesammans!


"Good and Bad"


Ska ta bussen till stan 17.30 äntligen har jag fått fingrarna ur ändan och ska fara och handla. Kommer inte på alla saker jag skulle ha just nu, men det kan mycket väl hända att de dyker upp på vägen!


"Is all a definition from person to person"


Fick just veta att jag kommer få sällskap till stan av Malin! Kul jag visste inte om jag skulle få gå runt själv vilket kan vara lite trist. Blir att fara till henne en sväng efter stadsrundan och fortsätta med arbetet vi gör just nu. Ska bli intressant och se om hon kommit något längre, blir dock inte förvånad om hon ger mig puppy eye blicken och inte har det!


"It may tear us apart or lift us up high"


Blev inte riktigt som jag trodde med wow spelandet igår, livet är fullt av om och men och det blir inte alltid som man tänkt sig. Helst inte runt mig eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig och kan få inpulser till något annat mitt i allt! Som att fara in till stan en lördagkväll och bara hoppas något är öppet!


"But as long as we live, it will make us stronger"


Jag önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

Av Amanda Holmberg - 18 februari 2011 17:57

Funderar på om man ska dra in till stan på förmiddagen imorgon (stiga upp på riktigt) och handla lite grejer? Har ju funderat på det några dagar nu, men har varit för lat. Nu känner jag mig rastlös istället. Känns som att det är något jag missar, men jag ser inte vad.. Besvärlig känsla detta!


Saker att göra vid rastlöshet:

  • spela dator
  • städa
  • handla
  • äta
  • färga håret (eller liknande)
  • mysa?
  • festa?

Känner mig dock lite handikappad eftersom jag skulle vilja hinna med alla de punkterna nu ikväll på en gång, men eftersom jag inte har bil finns inte någon möjlighet eftersom jag gör allt i min egen takt (aningen långsamt)! Kommer sluta med att jag tappar lusten att göra något alls vilket kanske är lika bra.


Kolla vad ljushårig jag är! Längtar efter en omgång i mörön!

 

Nu ska jag faktiskt ta mig ut i kylan och gå över till grabbarna grus en bit bort. Får se var kvällen tar vägen, men jag misstänker att natten kommer gå åt till en del wow!


Ha en kul fredag!

Av Amanda Holmberg - 18 februari 2011 15:25

Nej, jag håller inte på att tappa håret, men läste lite om hår/frisyrer i allmänhet och hittade bland annat fakta om Alopecia. Det är en sjukdom som plötligt kan drabba vem som helst och får en att tappa allt eller delar av håret på hela kroppen. Det finns olika fall, vissa tappar bara håret på kroppen, andra håret på huvudet och i vissa fall försvinner ALLT hår över hela kroppen! Min kusin har haft den sjukdommen och därför blev jag lite intresserad att veta mer.

 

Igentligen kollade jag inte efter den faktan när jag var på internet utan ville veta varför vissa inte vill visa sig om inte håret är perfekt, medan andra rakar bort håret fast de har tjockt fint hår? Det stod mest om det faktum att hår är något man alltid lägger märke till mer eller mindre eftersom det det är något som syns. Det är dessutom jätte vanligt att människor mår dåligt om inte håret ligger som det är tänkt och då kallar detta "dålig hårdag". När jag försökte kolla upp varför man inte vill ha hår på huvudet kom det bara upp saker som hade med religiösa ting att göra, historia (indianer etc.) eller personlighets störningar?! Även något om ett nytt kapitel i livet!


       


Själv har jag flera gånger hört killar säga att det är skönt/en befrielse att raka bort håret på sommaren eftersom det är varmt. Annars har anledningen varit att de är äldre män som börjar bli tunnhåriga. Därför har jag svår att förstå varför man rakar bort det när det inte har med någon särskild anledning att göra, helst eftersom jag verkligen älskar killar med tjockt och fint hår som man kan styla och dra fingrarna genom!


   


Love Hair <3

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards