chase your dreams

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Luleå, en död lördag som denna

Av Amanda Holmberg - 20 november 2010 17:59

Hellu!


Var till stan idag och kollade på julklappar. Måste säga att det är nog första gången på hela det här året som jag varit i stan och inte träffat en enda människa jag känner! Ovanligt är nog rätta ordet att beskriva dagen med.

Samtidigt är det inte helt förvånande eftersom jag är ganska säker på att nästan alla jag brukar träffa på stan annars, söp sig redlösa igår och förmodligen låg halvdöda hemma någonstans.


Var nästan bara barnfamiljer på stan vilket definitivt inte är mitt favorit folk eftersom de tar upp för mycket plats. Det är alltså barnvagnar jag pratar om nu! De borde vara portade från ställen som shopping och smedjan! Detta för att de inte kan ta hänsyn till att det finns människor runt omkring som föredrar att komma dit de ska hellre än att stå i kö mitt i gången medans de pratar med någon bekant...


Blev ganska tråkigt att gå själv efter två timmar när jag hade kollat klart efter eventuella julklappar och presenter. Gick till bion och längtade efter ett besök som inte blev av i helgen och surade lite för mig själv innan jag slutligen stegade iväg ner till Thai Shoppen för att spendera resterande tid där i väntan på bussen. De är sjukt trevliga där och jag hade inga problem att prata bort hela två timmar!



Köpte lite isté och testade en juice som visade sig vara "mums"!


Nu, äta mat ^o^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards