chase your dreams

Alla inlägg under oktober 2010

Av Amanda Holmberg - 12 oktober 2010 16:06

Hejsan!


Eftersom jag haft det minst sagt tungt av en eller annan anledning på senaste tiden kan jag nu konstatera att denna låt passar utmärkt efter dagens telefonerande:

Det löser sig!


Gäller bara att aldrig ge upp och aldrig vika sig. Nu börjar det vara dags att ta sig in till stan och fara till jobbet.


CU - Later :>

Av Amanda Holmberg - 11 oktober 2010 22:45

God Kväll  

Idag fick vi ett smakprov på höstens första snö!


Kommer inte särskilt bra överens med kyla, men snön får mig alltid att tänka på julen och andra mysiga saker :3

Av Amanda Holmberg - 10 oktober 2010 01:25

Hej igen!


Efter missande av bussar och en 40 minuters promenad (när alla vandrande dessutom var ömma och trötta) kom vi fram till Beckas nya bostad på Bergsviken i Piteå.


Sammanfattar så här:

   


Gjorde sushi som vi drack iste och vitt vin till. Ingen av oss är särskilt förtjusta i vin, men det var helt OK när man blandade med päronsoda! Detta kommer göras om, kan säga att det var galet gott!


Såg även två filmer:

Date Night


Legion


Den första var över förväntan och den andra under, borde ha sett dem i motsatt ordning, men man kan ju aldrig veta!


Nu ska jag krypa ner under en filt i vardagrummet med Angelica och Becka igen och mysa vidare framför tvn! Imorgon väntar ett besök på stan och bussresan hem till Luleå för att arbeta på kvällen.


nattinatti <3

Av Amanda Holmberg - 10 oktober 2010 01:12

God Kväll



Börjar störa mig lite på alla som är höst deprimerade och tappar allt ork och sedan dessutom låter detta gå ut över alla runt dem. Behärska er och se er omkring! Ännu är det inte grått och trist ute och hösten i Sverige är sjukt underskattad. Tycker det är härligt när alla myggor och liknande kryp dör och gör vardagen mycket trevligare med sin frånvaro. Dessutom är det otroligt fint med alla klara färger och just nu är det som bäst när det ligger täcken av löv på backen, men träden har inte hunnit bli nakna. Jag sover dessutom mycket bättre när det är mörkt ute på natten och det enda som jag inte gillar med hösten är kylan!


Visste ni att de flesta självmorden utförs under våren? O.o

Av Amanda Holmberg - 8 oktober 2010 20:27

Finns många saker jag skulle kunna lägga till under denna rubrik, men eftersom det inte är helt rumsrent eller vad man ska kalla det, låter jag bli!


Lever gör jag i alla fall, sitter med Angelica hos Kristoffer och insuger tillfället att kunna utnyttja internet. Enda tekniska sakerna jag haft har varit: MP4, GameBoy och mobilen! Är evigt tacksam över att jag haft dem för annars hade jag nog blivit galen i vissa läget..


Blir inga bilder just nu, är inte i läge för det, men ett och annat bildlöst inlägg har inte skadat något. Ska gå och jobba på fiskekyrkan med Angelica på en halvtimme och sedan får man se hur lång natten blir, beror på hur länge det tar att städa efter allt festande. Känns som att jag lever med ständiga dollartecken i ögonen just nu!


Inga bilder men en passande låt kanske kan friska upp?!


Tjoo ^^

Av Amanda Holmberg - 3 oktober 2010 22:12

 

Av Amanda Holmberg - 3 oktober 2010 03:59

Kan inte påstå att det är de vakraste bakverk jag gjort, men det var fruktansvärt goda båda två!

   

          Citron                             Mint


Eftersom mamma och pappa tapetserat hela dagen blev det inte någon bakning gjord förän sent, men det var det värt!


  Becka funderar över vilken hon ska välja först?


Nu börjar det vara ordentligt sent och dags att sova!


Natti natti :>




























Av Amanda Holmberg - 3 oktober 2010 03:01

Paus från allt dansande ^^ 


Erkänner att det var väldigt många unga människor där. Det märktes inte särskilt mycket på utseended (med undantag av killarna som såg ut att vara tio), men på sättet många av dem betedde sig. Är glad att jag inte var som de där tonåringarna när jag var i deras ålder! Allt från 15-22 år hittade jag på dansgolvet, men majoriteten var definitivt mellan 15-17 år. Tycker tyvärr det borde varit från 18 och uppåt, inte för att missunna ungdomarna något, men jag skulle vilja påstå att de vände sig lite för mycket till en mindreårig publik!



Vi hade i alla fall väldigt roligt och det är ju huvudsaken! Laser showen och musiken var det absolut inget fel på. Hade lite högre förväntningar på folkmassan, men som sagt var det inget problem :3

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards