chase your dreams

Alla inlägg under oktober 2010

Av Amanda Holmberg - 22 oktober 2010 14:18

När vi ändå är inne på ämnet ytlighet!


Tycker det är hemskt många som hetsar upp sig över att vissa sminkar sig jämt, andra inte. Att vissa skaffar silikonbröst och opererar näsan, men andra inte. Finns många attityder emot smink och "konstgjord" skönhet.


Jag tycker att om man inte är nöjd med hur det ser ut ska man få fixa till det hur man vill och det är ganska löjligt att folk anmärker om photoshopade bilder och att "Hanna har ju inte riktiga bröst" men det är ju fina ändå?


Tror ni som klagar helt seriöst att reklamerna på tv, internet och på stan är totalt äkta vara? Tänker sticka hål på eran lilla bubbla och tala om att all reklam ni ser är tillfixad och omgjord och det spaler ingen roll om det är en bild på favorit artisten eller reklam om cocacola!


Tycker själv att det är roligt att sminka och fixa med bilder, har inte photoshop och vet inte hur man använder det, men bara för det betyder det inte att jag inte skulle göra det om jag hade det hemma. Tycker inte det är något fel med att vissa vill visa upp sig lite mer än andra, that is life!


Har som hobby att fotografera och styla folk, går bara inte runt och skriker ut det till allt och alla. Bara för att jag inte har mycket smink på mig osv. gör inte att det inte finns mer under ytan.


Har inte försökt gömma det igentligen, men har faktiskt en sida på skoj där jag ibland lägger upp sminkningar jag gjort. Har dock inte gjort någon större "reklam" för den och det är väldigt få som läser den. Här är den i alla fall:


http://cherrycandle.bloggplatsen.se/

I sammarbete med framför allt min syster, massor med kramar till henne! <3

(hennes blogg finns länkad till vänster på sidan som "Beckas blogg")


 

Have A Good Day!

Av Amanda Holmberg - 22 oktober 2010 13:25

Eftersom jag fick en fråga för en stund sedan om jag alltid bär smink bjuder jag på denna härliga nyvakna filur!


Nyvaken, nyduschad, inget smink, på väg upp ur sängen..

 

Kan det bli mer osminkat?


Mamma ringde och väkte mig för att de skulle hämta lite saker innan de for mot Boden, var på relativt gott humör här eftersom jag inte hunnit börja bråka med min dator ännu!

Vågar jag visa mig utan smink? Svar: JA! Jag har inte ens smink på heltid om man uttrycker det på det viset.


so long suckers ;>

Av Amanda Holmberg - 22 oktober 2010 12:12

Hallå!


Sitter och storbråkar med min dator just nu vilket inte rekommenderas som första morgon baravad. Har nämligen flera videor på min dator jag försökt lägga upp, men eftersom datorn till att börja med inte vill leva i mer än 10-15 minuter innan den stänger av kanske ni börjar få en bild av problemet.

Garatin gick ut för ett år sedan och bärbara datorer är kända för att lägga av nästan direkt efter det, vilket min nästan gjorde. Tog kanske tre månader efter garantin och den började strula!


Inser faktum att jag måste köpa ny dator -_-

Not a happy face moment..

Av Amanda Holmberg - 22 oktober 2010 01:47

Då var det över för säsongen!


Hamnen och Lövskär vill inte ha oss något mer förrän nästa år och vi linkar sorgset hem. Skriver mer om detta imorgon, nu tänker jag sova och bjuder på några bilder av dagens stadsrunda!


På väg från Arbetsförmedlingen 


Det ser ganska varmt och soligt ut


Men det var inte riktigt hela sanningen


Luleå stödjer rosa bandet på ett lite märkvärdigt vis

Hihi, mer rosa åt världen..


God natt! ^^

Av Amanda Holmberg - 21 oktober 2010 09:48

God Morgon!


Det har hänt en gång förr och nu är de här och färgar allt senapsgult igen. Det syns som tur är inte på bloggen, men flertalet blogg sidor och storbloggares bloggar är för tillfället gula. Börjar fundera på om de är någon deal som eniro har att dyka upp en gång i månaden?


 


Du kan dock se att reklamen på bloggen idag bara är från eniro


Tycker de borde måsta betala för att få lägga upp reklam hur de vill på bloggarna. När jag startade min blogg här var det ingen reklam på själva bloggen. Med tiden kom det, men då kunde man välja att inte ha någon på sin blogg. Nu måste man betala för att få bort reklamen från bloggen vilket jag tycker är fel. Jag började inte blogga här för att vara gratis reklampelare åt vem eller vad som helst..


Nu frukost!

Av Amanda Holmberg - 20 oktober 2010 12:34

Nu är vi båda där...

Göteborg <3


...förbi ettan till tvånollan!


Ska vi sörja eller fira - let´s do both ;>


(Har ni inte kikat in hennes blogg ännu? Gör det: http://angelicato.bloggplatsen.se/)

Av Amanda Holmberg - 19 oktober 2010 23:45

Hej!


Satt och kollade in lite från nintendo ds på youtube och kom att tänka på mitt gameboy jag jämt sitter och spelar på när jag har tråkigt. Pokemon GUL är favoriten och sitter alltid i vid behov.


En gång i tiden såg det ut så här


min favorit hemma ligger på gameboy color :p (ingen större skillnad)


gameboy advanced


nintendo ds

Ds är väll inget riktigt gameboy, men jag suktar ändå!


nattinatti -> drömmer vidare..

Av Amanda Holmberg - 18 oktober 2010 22:20

God kväll!


I kontrast till mitt arbete kom jag att tänka på något annat doftande jag kollade in i början av helgen. Dock inget som doftar fisk eller dåligt, tvärtom!
Testade en av dofterna från CLEAN sortimentet i fredags och måste säga att de luktar otroligt gott. Min favorit är Warm Cotton vilken jag funderar på att köpa nu. Finns många andra dofter och tänkte visa upp mina fyra favoriter här nedan:

1.   - Wam Cotton
2.   - Shower Fresh
3.   - Fresh Laudry
4.   - Outdoor Shower Fresh


Som ni ser är designen mycket enkel och det finns en anledning bakom!

"Randi Shinder är kvinnan bakom CLEAN. Hon önskade ta fram en doft för kvinnor som inte inspirerades av de typiska annonserna för dofter - med vackra parfymflaskor omgivna av vackra människor. CLEAN är doften för de som endast vill lukta gott!"

CLEAN parfymer och andra produkter hittar ni här: http://e-beautyshop.com/
De finns även att köpa i Åhléns butiker.

nomnomnom

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards