chase your dreams

Alla inlägg under oktober 2010

Av Amanda Holmberg - 25 oktober 2010 15:35

Hallå!


Vaknade för bara en timme sedan och har missat mina bussar till stan som jag tänkte ta osv. Lite fail, men det går fler bara inte förbi just här. Blir att ta sig ut mot alvik eller något liknande, men till stan måste jag.


Känns som att det är mycket just nu! Igentligen är det inte det, men det känns som att det bara blir mer och mer som staplas på hög och snart kommer tornet bli för högt och falla pladask! Det är biljetter som ska betalas, fakturor ska ska skickas in, jobb som ska utföras, resor hit och dit. Allt på en enda vecka, och det som gör saken besvärlig är nog att jag måste ta mig överallt för att göra det jag ska.


Hur ska jag få allt att gå ihop???

 

Ingen bil = ingen frihet, är det inte så?


Jag får helt enkelt sätta mig ner och planera veckan i minsta detalj, som när jag gick skolan. Allt var redan planerat och jag visste exakt när alla bussar gick osv. skillnaden är att jag måste betala för allt själv och att det inte bara är en buss att hålla reda på!


-_-

Av Amanda Holmberg - 24 oktober 2010 21:51

God kväll!


Då var nästan alla sakerna inköpta inför Halloween festen! Bara öronen som saknas. Jag avslöjar här och nu att jag ska vara...dam dam daam....


En kisse katt!
 
Har varit både djävul och pirat och eftersom jag är kattälskare tänkte jag att nu är det min tur att dra kattvalsen och se hur bra det svänger ;>


meow! ^.^

Av Amanda Holmberg - 24 oktober 2010 18:13

Har ni missat asiens eget Walt Disney Pictures? Finns flera bra filmer som gjorts av studio Ghibli och tänkte dela med mig av ett par jag tycker ni borde se här nedan! Studio Ghibli har sammarbetat med Disney flera gånger för att översätta och nå ut till bl.a den europeiska publiken.


Princess Mononoke


Flickan som adopteras av ledaren i en mäktig vargflock och tillsammans med en modig krigare lär sig konsekvenserna av att ge sig på moder natur.


Howl´s Moving Castle


Den här filmen har fler hört talas om! Trollkarlen Howl (Hauru som han igentligen heter) och hans levande, magiska slott.


Ponyo


Guldfisken som inte vill något hellre än att bli människa! Ponyo gör det möjligt eftersom hon är barn åt både en man och havets drottning.


Spirited Away


Den mest omtalade filmen från Ghibli som flest sett över hela världen. Jag låter trailern prata för sig själv!


Finns många fler filmer att se än dessa fyra, men de fyra ovanför tycker jag är några av de bästa. Finns ännu en film jag ville ta med, men hittade den inte!


Nu ska jag fortsätta med film kikandet och söndagsmyset :>

Av Amanda Holmberg - 24 oktober 2010 17:59

   

Bättre Bilder Enkelt! :)_

Av Amanda Holmberg - 24 oktober 2010 15:11

En video jag gjorde från några klipp jag filmade med mobilen. Det är inte Tiesto som är DJ på riktigt, men tyckte hans version av He´s a pirate passar suveränt bra ändå!


Club Nordic 2010 Pontushallen i Luleå

Ursäkta den dåliga kvalitén, men som sagt är det mobilfilmat :)


Dance dance dance <3

Av Amanda Holmberg - 23 oktober 2010 23:10

I sminkets namn tager du denne och gör det till något annat i nöd och lust?


Satt och försökte hitta något av intresse på youtube och kom plötsligt in på ett klipp av ett taiwanesisk tv program som faktiskt är väldigt intressant! Titta på klippet nedan och även om ni inte förstår vad de säger kommer ni förstå precis vad det handlar om utan problem.


Lita inte på kvinnor :)

smell it smell it, now take it!


Brukar tänka att varför är det bögigt att killar sminkar sig? Varför är det helt ok för tjejer (även om många klagar på det också) men inte för killar? Killar har i regel längre ögonfransar och andra drag som tjejer anstränger sig för att framhäva hos sig själva. Här är ett klipp av en kille som onekligen är snygg i smink, men nog får han skit för det i mängder! Tycker det är roligt att han, likt många andra, visar fingret åt alla "regler" och ideal och gör som de själv känner sig nöjda med!


Killar?

The power of make up is purely facinating!


Nu behöver man inte som kille göra en sådan brutal ändring i utseendet, men jag skulle inte ha något emot om killar började fixa sina skavanker med consealer och dylikt. Tycka vad man vill, men jag anser att om det är okej för tjejer, har killar precis lika stor rätt att använda samma medel!


Nu film med familjen....

Av Amanda Holmberg - 23 oktober 2010 22:51

Eller gåvor kanske är ett mer passande ord? När jag och Angelica jobbade hade vi i alla fall en liten vana att ge varandra något då och då. Det hade självklart med fångsten att göra, men det finns en tydlig skillnad, låt mig beskriva!

Jag hittar ett grönlysande sjögräs eller kanske en fisk som är ovanligt fin, lägger denna framför henne som en liten uppmuntrande gåva i det enformiga plockandet och pressandet.

Angelica där emot pryder min syn med: onda fiskar som sticks (helst extra stora), fiskmos, ett fisk huvud eller två och en och annan inälva...

Ska vi snacka om hatkärlek? o_o

Av Amanda Holmberg - 23 oktober 2010 02:05

Det är sent och jag har nyligen kommit hem igen efter en promenad från stan!


Är ganska kyligt ute, men med rask takt behövde jag inte frysa ner mig alldeles. Det är minus 4 grader ute just nu och har varit under noll hela dagen. Halvsov hos Angelicas kille efter middagen på Waldorf som var otroligt god! Tror jag har nämnt det någon gång tidigare, men det finns inget bättre ställe än Waldorf i hela Luleå!


Eftersom det är sent och jag tänkte lägga mig efter en minst sagt lång, men otroligt fin dag bjuder jag på många bilder som får tala för sig själva!


Det finns för mycket gott att välja mellan!

 


Hur mysigt som helst <3

 


Kände mig lite konstnärlig med sojan


Nästan renslickade tallrikar :p 

 


Briska är min absoluta favorit cider!

 


Efterrätt naturligtvis :3

 


Varm Chokladbakelse, kriminellt goda!

Inget blir rätt utan efterrätt, värt varenda öre!


Måste tillägga att personalen var strålande trevlig (de är alltid trevliga, men de hade en extra tough ikväll) och gjorde kvällen ännu roligare. Angelica fick sig en minnesvärd tröja och självklart själva middagen som var min huvudpresent till henne!


Mat glädje, äkta njutning, say no more ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards