chase your dreams

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 21 augusti 2010 19:35

Har just satt mig till rätta på en stol hemma i Långnäs och funderar över vad jag ska hitta på till veckan. Städade ur allt som var kvar i lägenheten idag med Becka som hjälpreda. Kan inte påstå att Emma (hunden) var världens underbaraste att ha omkring sig när man ska städa och skura, men hon var ambitiös i alla fall!


Här har hon lagt sig till rätta nedanför soffan precis efter jag skurat klart!


Känns lite vemodigt att måsta lämna lägenheten och efter sju månaders äktenskap gör vi nu slut med varandra och går skilda vägar. Många minnen i det där lilla rummet, kommer sakna att bo där enormt mycket eftersom det ligger idealiskt! Dessutom känns det lite som att jag lämnar mitt liv bakom mig och går baklänges tillbaka till mina föräldrar ett tag.

Kommer troligen bli hemmafru inom en snar framtid och då på bergnäset, inte så farligt långt från stan i alla fall, men det är inte 100% säkert riktigt ännu.


En sista glimt!


Kristi får i alla fall en ren lägenhet att göra sig hemmastadd i när hon kommer dit och fixar inför skolstarten. Man har ju inte annat än bockat och bugat över att få hyra stället. Hade jag fått vara kvar hade jag inte tackat nej för en sekund!


Men nu mot nya äventyr...

Av Amanda Holmberg - 21 augusti 2010 08:52

Blev en fullspäckad kväll igår, vandrade iväg mot udden kring 23.00 och förväntade oss att Familjen skulle börjat, men icket! De var försenade och började spela först vid 23.30, men det gjorde inget eftersom vi hann träffa massa bekanta i vimlet och tiden gick fort.

Innan vi gav oss av hade jag förberett en minst sagt söt överaskning. Anledningen till mina inköp under torsdagskvällen var denna!



Pannkakstårta, Pettson och Findus style! Kan tala om att den var farligt god och även om vi inte orkade hela första omgången kan jag meddela att den är borta nu. Vi åt upp resten när vi kom tillbaka efter alla kvällens bravader.


På scen Familjen och de fick verkligen igång kroppen, var som att vi anlänt till ett enormt utomhusdisco! Det var dunder kul att skaka loss med resten av publiken.



Det enda som var lite förargande var en kille som plötsligt trängde sig in i massorna mot slutet. Han var rejält berusad och brydde sig inte om att vara försiktig när han pressade sig fram i mängden. Han tog tag i flera tjejer och röck våldsamt folk åt sidorna för att tränga sig fram. Detta gjorde att han fick hela publiken längst fram på höger sida emot sig och vakten tog honom. Dumskallar det finns. Alla andra skötte sig fint så kommer en sådan där idiot och ramlar in!


Efter Familjen spelat gick vi tillbaka hem till min lägenhet och andades lite innan vi tog stegen till Allstars som hade världens kö. Vi fick dock komma in före med lite hjälp av en vän och väl inne hände inte mycket. Började med en gajdtur genom stället för att Sara och Rebecka skulle få bekanta sig med krogen och gick vi på jakt efter sittplatser. Hann gå två varv innan någon plötsligt tog tag i mig och ryckte ner mig på en soffa. Smått förvirrad såg jag att det var Sandra som glatt tyckte vi skulle slå oss ner. Spenderade sedan kommande timme vid bordet och sjöng med till alla låtar som spelade och var allmänt social tills Sara tröttnade och vi drog oss hem till mig igen.


Becka och Sara som fått i sig lite för mycket socker x)


Ett bra avslut på denna sommar och sista dagen i min lägenhet. Dags att starta på nytt och närmaste framtiden kommer mest troligt spenderas hos Sara på Bergnäset som hennes personliga hemmafru! Men man vet aldrig vad framtiden har att komma med, hoppas bara att det är något bra?


^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards