chase your dreams

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 19 augusti 2010 21:28

Några saker som hängde med hem: jordgubbar, hallon och kiwi! Låter som att det är fruktsallad på gång, även om det skulle vara gott det också väntar något ännu bättre! yum ^^


 

Av Amanda Holmberg - 19 augusti 2010 17:16

Imorgon kommer kvällen tillbringas på Musikens Makt, nya gratisfestivalen på Udden i Luleå. Jag och syrran kommer vara två i mängden som kollar in om det är något att hurra för eller ej. Misstänker att många kommer dricka innan de drar dit eftersom det är alkoholfritt på området alltså en himla massa alkoholintag åt höger och vänster utanför området.
Vi kommer i alla fall vara nyktra, skulle vilja lägga till "som vanligt", men eftersom det ibland händer att vi båda får i oss lite ditt och datt ska jag inte köra med någon dubbelmoral här!


 
http://www.musikensmakt.se/


Det som drar oss ur våra gömmor (förutom det faktum att det är gratis och att det är en hel del folk man känner som ska dit) är att Familjen ska vara där och underhålla folket. Enda artisten som faktiskt är något att se om ni frågar oss, men jag vet att många ska dit och se Eldkvarn vilka jag för min del tycker är helt värdelösa! just saying...


Jag bjuder på en av låtarna från senaste albumet :)

Det var jag


Och två låtar från det första albumet:

Huvudet i sanden


Det snurrar i min skalle


Kommer ösa på till 100% eftersom det är sista helgen innan skolorna startar igen och allvaret av vardagen gör sig påmind med sin grymma nävaro!


See you in the crowd ^^

Av Amanda Holmberg - 19 augusti 2010 14:17


Gjorde två försök att se filmen "The Goonies" igår/inatt också kallad "Döskallegänget" på svenska. Har ett svagt minne av att den gick på tv när jag var liten, men kan inte minnas att jag har sett den. Eftersom det är en klassiker i stil med "Indiana Jones" har jag varit nyfiken på den ett tag, men p.g.a att det hann bli sent innan vi äntligen kom oss för att se den blev vi för trötta och det slutade med att både jag och Sara somnade istället!                               


Det började faktiskt med att jag såg "Indiana Jones - Tempel of doom" för inte alltför länge sedan och undrade om killen som spelar "Shorty" (Ke Huy Quan) har varit med i någon annan film eftersom jag kände igen honom? Detta har nu resulterat i att "the goonies" inom kort kommer finnas på min dator! Måste göra ett nytt försök att se den ikväll eller i alla fall senare idag ;>



What can I say > En riktig klassiker ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards