chase your dreams

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Amanda Holmberg - 14 juni 2010 03:16

Eftersom det verkar hopplöst med planerna på P&L festivalen får man inte vara kräsen utan göra det bästa av situationen. Vi bestämde att det betydligt närmare och billigare alternativet trästocks får duga för sommarens nöje.

22-24 juli kommer alltså spenderas i skellefteå, med tält och sköna människor, inga neggobrudar bara stjärskott och grabbar.


Inte det att jag ogillar tjejer, men senaste tiden har jag funnit att en hel del "third wheels" lyckas vara av det kvinnliga könet tyvärr. Jag tänker inte vara runt någon som dödar glädjen med sin närvaro, eller någon som totalt saknar personlighet till den grad att det är besvärande! Tro mig, jag har träffat en del folk i mitt liv och jag brukar ge folk en chans eller två innan jag instinktivt väljer att falla på folk eller ignorera dem.

Det låter fruktansvärt, men det är ett faktum att alla människor inte kan komma överens och vissa är mer komplexa än andra. Jag kan tollerera nästan alla runt mig, men jag kan inte vara vän med eller ens gilla alla! Omöjligt, jag är ingen hund! Där emot dömer jag inte folk bara för att jag inte tycker om vad de säger och tycker det är roligt med olika personligheter och argument. Jag har egentligen inga speciella krav förutom att det ska finnas den där lilla gnistan som säger, you are on!


Vet inte varför men ordet dubbelmoral ploppade upp i mitt huvud när jag började tänka på någon...

Alla har vi väll mer eller mindre av det, men vissa saker är bara för jobbiga för att orka bry sig om.


wait for it....


I alla fall, vad jag vill säga är att trästocks ska rädda denna sommar och ge den lite fresh air. Mest av allt hade jag farit utomland, det gör seriöst ont när det kommer upp en vit strand, sol och palmer i huvudet. Usch! Blir ju deprimerad, här är det bara myggigt och långt ifrån den hetta jag vill ha! Nu pratar jag alltså om vädret, kommer seriöst skjuta mig själv om jag gör misstaget i att falla för fel person igen. Alltid är det något, hatar min egen dumma skalle ibland, bara gör vad som faller mig in för tillfället. Därför är det enklare att få folk att tycka illa om mig för då vet jag att de inte kommer sakna att ha mig omkring dem senare.


Om jag skulle ta och sluta tycka synd om mig själv nu och sluta plåga de som läser med mina små problem. En droppe i havet, kan skopas upp och hällas tillbaka utan att någonsin se det stora hela fast man alltid är en del av det.


...and off!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards