chase your dreams

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Amanda Holmberg - 6 mars 2010 13:12

Som jag nämnt tidigare var min syster inte hemma under tiden jag fyllde 20. Hon var nere i Malmö och praktiserade och var inte direkt nöjd över att jag skulle ha spa och grejer utan att hon kunde vara med. Vi bestämde att jag skulle se ut en present åt mig själv och hon skulle köpa den när hon kom tillbaka. Jag valde denna solfjäder!



Har suktat efter den länge och det finns en lite rolig historia till varför jag gärna ville ha den. När vi var i Mallorca för ca 1½  år sedan, åt vi på en kinarestaurang, som för övrigt hade utsökt stekt ris med grönsaker! När vi ätit färdigt kom restaurangsbiträdet med två askar som doftade svagt men gott. Innuti var dessa solfjädrar och anledningen till att jag inte fick någon var att de inte ansåg att jag var vuxen. De räknade mig som barn eller något och gav bara de s.k kvinnorna varsin solfjäder. Avundsjuk och besviken gick jag till hotellet efter den middagen!

När jag hittade samma solfjäder (vilken inte är lätt att få tag på) i Luleå i en liten butik som säljer diverse asiatiska saker visste jag direkt att det var en sådan jag ville ha. Jag tycker den är vacker eftersom den har det urristade mönstret och doften kommer från själva träet den är gjord av.


 

And now I´m off! 

Av Amanda Holmberg - 6 mars 2010 02:47

Fredagen har varit fullknökad från morgon till kväll och jag förstår inte hur jag har någon energi kvar att gå på just nu. Upp 9.00 frukost, städa och vara social med syster och Sara tills vi skilldes åt vid bussen.

Denna buss tog mig till arbetet som jag började första passet 11-14. Två timmars hål och under denna tid for jag hem för att hinna fixa med "husbestyr" och gosa med katten innan jag skulle vara borta flera timmar till, plus att jag hann göra mig själv ett mindre mål mat! Det ni, allt detta fast jag glömde börsen på jobbet och missade de tre först bussarna och över en halvtimme av min fritid.

Andra passet 16-20 och sedan var det bara kuta fortare än attan ut till en väntande skjuts. Smugglade med lite "grejer" till en viss villig mage, och det bar iväg mot bio i Piteå.


  

3D of course och inte var den dålig, men jag skulle inte rekomendera den till vem som helst för det är inte en film som passar alla i smaken! Burtons version av abstrakthet i Alice i Underlandet fashinerar mig dock och jag kom flera gånger på mig själv med öppen mun. Inte för att det var några super effekter utan bara för att det var enkelt att falla in i Burtons fantasiskapelse, mums! Kan inte tacka Angelica nog för en fiffinurlig toppenkväll! Det var hennes inpuls som gjorde min upplevelse möjlig.


  

Måste också skvallra att nörden inom mig från och med nu kommer få en ny pusch! Gissa en gång? Har köpt hem det svarta nintendo wii jag pratat om i tidigare inlägg och det står nu inkopplat bredvid "dumburken". Min kära syster släpade generöst hem det till min lägenhet medans jag for och arbetade första passet, thank you my darling! Imorgon (eller senare idag - pedant) ska jag även fara och köpa Zelda till min nya, kära, svarta ägodel. Oh yes, jag kommer vara klistrad, har nästan spelat ut det en gång, men älskar verkligen twillight princess och kan spela det hur många gånger som helst. Ett måste i samlingen!

Köpte en extra kontroll eftersom de tydligen är svåra att få tag på i svart och väntar på att de ska få in nunchuck kontroller, vilket brukar finnas då och då.


Nu ska jag lägga mig till rätta och ge min kropp en välförtjänt vila i några timmar. Ledig imorgon vilket betyder att jag och Zelda, eller snarare Jag, Link och Midna, kommer vara i närkontakt hela dagen tills det blir dags för Bowling ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards