chase your dreams

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Amanda Holmberg - 3 mars 2010 22:21

      


lite grönska bara och biffen är fixad...

Av Amanda Holmberg - 3 mars 2010 21:54

Om något skulle väll ett eget boende vara ett fett vuxenpoäng?

Körkort: check

Jobb: check (egen inkomst)

20 år: check (systembolaget, allt blir dyrare etc.)

Eget boende: check

Vad är nästa steg? Skaffa sig ett liv, växa upp på riktigt och allt det där? Nej jag kommer gå baklänges innan jag blir vuxen och om jag ens kommer bli vuxen på riktigt återstår att se! Kommer gå skola igen om allt går som planerat och att skaffa ett hem och en familj är inte att tala om i min värld!


Dagen började bra, vaknade 9.00 och fikade innan jag definitivt i tid kom mig till bussen som skulle ta mig till arbetet. Vad händer? Självklart kan en dag aldrig vara perfekt, hur skulle det se ut? Bussen "fastnar" bakom en lastbil som en traktor skopar upp snö i från en enorm snöhög! Detta gör att jag kommer ordentligt sent till jobbet, anländer ungefär 11.05 och jag skulle ha börjat 11.00 Inte var det sent tänker ni? Fel, när jag kommer till jobbet ska jag byta om och fixa upp håret, detta tar minst en kvart, minst! Mitt hår är nämligen en gåva från helvetet när man ska tvinga det att ligga åt "fel håll". Vattenkamma och hårspray är enda botemedlet och detta kan ta ett tag att bearbeta ner.

Det var dock ingen fara eftersom det blivit en miss i planeringen och de visste inte ens att jag skulle jobba idag fast det står på schemat. Vi var alltså en för mycket och jag kunde i lugn och ro fixa allt innan det var dags att dra in lite inkomst.


Träffade Tobbe tre min innan jag skulle på bussen och vi växlade några ord, var ett tag sedan jag sett honom och han kändes lite missplacerad mitt i stan på något sätt. Helst den tiden på dagen. Tydligen skulle han hämta sin klocka och det förklarade alla mina funderingar.


Fick veta att det blir bio i Piteå på fredag för mig också! Kommer bli helt sjukt kul, för velat se Alice i underlandet sedan reklamen började komma ut. Nu blir det alltså 3D som gäller och det vart en helt oväntat och mycket rolig överaskning när jag slutade jobbet. Detta betyder att min helg ser mycket bra ut och bjuder på flera trevligheter. Kommer smuggla med mig några burgare och se hur det ter sig, kommer nämnligen bara hinna sluta jobba på fredag och sedan blir det att rusa ut till en väntande skjuts. Härliga tider!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards