chase your dreams

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Amanda Holmberg - 24 februari 2010 21:06

Blev ingen vilodag idag, som vanligt känner jag mig inte ledig när jag är ledig. Upp 12.00 från sängen och efter de vanliga morgonbestyren bar det av mot stan för att inhandlas varor. Var på 7 olika ställen innan vi äntligen var tillbaka hemma och klockan hade då hunnit förbi 17.00

Satte med ens igång med middagen medans min mor for till stallet och mockade. Hade envisats hela dagen med att vi skulle äta vårrullar och jag är grymt envis! Slutade med att jag stod och stökade i köket någon timme och när min moder kom hem igen ställde hon sig generöst nog och friterade rullarna.

Nu i efterhand vet jag exakt vad jag ska göra annorlunda nästa gång. Om jag gör lika många ska jag krydda tills det inte går att äta utan att blanda ut det med nudlar eller ris, haha. Jag tyckte de var mums, men mina föräldrar har inte lika unga smaklökar som jag och ville ha mer krydda. Lite soya och biffen var fixad! Jag klarade mig bra utan soya, men det var gott att doppa i också.


Har inte hänt mycket annat idag. Anledningen till att vi besökte 7 olika ställen kan jag tala om var för att vår vattenpump hemma har pajat eller något. Det kommer i alla fall inget vatten någonstans (inklusive toan) vilket är aningen besvärligt. Vi blev tvungna att söka reda på en någolunda respektabel pump innan vi var nöjda. Storleken var det största problemet. Vattenpumpar har nämnligen en säsong de också som allt annat och det är inte just nu. Det skulle börja komma in nya i April och det är lite för lång tid att vara helt utan vatten i ett helt hushåll!


Har förresten fått helt klart för mig att min mage inte tål mjölk (life sucks) och vi köpte två sorters soyamjölk som jag ska testa och sedan får vi se om någon av dem faller mig i smaken eller om min kräsna smaklökar vägrar behandlas vanärat med lådsas mjölk? Annars får jag testa en annan sort, jag vet redan nu att jag inte gillar havremjölk för det smakar faktiskt havre och det är inte det jag vill ha när jag tar mig ett glas mjölk. Coops soyamjölk har en bismak av vanilj (vilket jag inte gillar) men den är inte konstigt tjock eller har en eftersmak. Jag ska testa go greens soyamjölk när förpackningen är slut och hoppas på en möjk utan vaniljsmak. Annars kommer jag ta Willes tips och testa rismjölk, vill inte ha någon söt smak i mjölken, kan inte dricka den då, det passar bara inte och jag måste få i mig kalcium utan att ta piller! Hatar piller, räcker med p-piller tack så mycket! Jag dricker dock gärna vatten och det kan hända att jag väljer att bara använda mjölken till frukost (oboy eller te). Skulle det bli på det viset spelar det ingen roll om mjölken är lite söt.

Det kommer sluta med att jag gör en rejäl utvärdering på alla mjölksorter jag testar och varför jag väljer en av dem som nummer ett.


^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^-_-^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards