chase your dreams

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Amanda Holmberg - 30 december 2009 03:55

Verkar vara en expertis. En form av begåvning som många andra och även jag innehaver! Det är osunt och gör ingen nytta, men ack vad lätt det är att vända dygnsrytmen fel.


Människor är dagdrivare, vi ska vara naturligt inställda på dagtid vaken - nattetid sova, men det stämmer inte allt för väl in på mig. Kroppen mår inte bra av att vara vaken under nätterna även om man sover under dagarna. Rytmen i kroppen går ur balans och man kan få allt från akne (vilket jag klarat mig ifrån) till ätstörningar av olika slag (vilket jag faktiskt kan ha haft). Min hjärna har nämnligen farligt lätt att koppla bort hungerkänslan och under hela min gymnasietid kunde jag inte känna hunger. Detta resulterade i att jag kunde ha gått två dagar utan mat och inte märkt något.

Detta fenomen är nu över, men jag sover lika vedervärdigt ändå. Sedan jag slutade med p-piller har dessutom min förbränning återgått till det normala vilket resulterat i en ordentlig viktminskning fast jag känner hunger och äter som en häst!


Det är underligt hur vi fungerar!

God Natt ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards