chase your dreams

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Lite tillt i tillvaron ska det alltid vara!

Av Amanda Holmberg - 11 oktober 2009 22:46

Dagen började bra, jag fick sova länge efter nattens nördande och en stabil lunch satt fint. Becka for till Öjebyn tidigt pga ett kommande prov och jag var hemma och var social med Sara.

Dagen har varit lugn och skön med värmande solsken. Inte illa med tanke på alla kalla dagar vi haft den senaste tiden, man vågade sticka ut näsan.

Efter fyra skjutsade jag hem Sara och stannade på besök i några timmar. Passade bl.a på att färga håret och åt en utsökt blåbärspaj med massor av vaniljsås, mums! Träffade en assistent vid namn John (tror jag) som jag svept förbi på luleåkalaset förra året och hade trevligt hos Sara tills det var dags att skjutsa Sara till bussen.


Vad händer? VAD ANNARS!


Det går inte att vrida om nyckeln i bilen! Gamla bilar har tydligen någon form av lås i nyckelhålet och detta lås ska igentligen åka upp utan problem när man vrider om med den rätta nyckeln. Jag satt i en kvart eller mer och kämpade medans jag höll på att bli vansinnig! Detta resulterade i att Saras mamma fick skjutsa henne till bussen i panik fart och efter x-antal arga samtal till mina föräldrar bestämde sig bilen för att ge med sig.

Nyckeln gick runt hur fint som helst, motorn startade och jag kunde glida iväg hemmåt, eller ska jag kalla det bullra? Är inte direkt den tystaste bilen.


Hemma fick jag mig en välförtjänt och lite sen middag innan jag hamnade framför datorn för dagens inlägg. Sitter här i min soffa relativt ny duschad och ny färgad med levande ljus (med kaffedoft!) och myser för mig själv innan det är dags för sängen. Ska se Peter Pan, haha, lite barnsligt kanske men det struntar jag blanka fasen i! Disney och Dreamworks ÄGER och säg inget annat!


Imorgon ska jag ännu en gång till arbetsförnedringen och träffa min hanläggare. Jag hoppas det går fort, har ingen  lust att sitta och bekanta mig med någon gubbe som har mitt liv framför sig på datorn och sedan tycker han är kvalificerad att välja ett jobb åt mig. Får se om han är trevlig eller en överkörare?


Nu blir det i alla fall film och mer mys för mig innan sängen och en tidig morgon för att ta bussen till stan osv.


Mys Söndag, jag säger bara mums ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards