chase your dreams

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Amanda Holmberg - 11 september 2009 23:37

 Dagens middag

 Jag på restaurangen Dagens frukost 

 Gårdagens brasa

 "våldtäckt" (massage)


De hamnade i lite halvknasig ordning. Orkar inte fixa av ren lathet :p

Av Amanda Holmberg - 11 september 2009 22:41

Fredag idag, party! tänker de flesta i min ålder men icke det. Jag har absolut inget emot sådant älskar att fara ut på "klubben" och skaka loss! Nu blev jag sugen, fasen också, problemet ligger i att jag inte har några pengar, den hårda verkligheten ramlar in.


Igår fick jag ett ytterst oväntat samtal från min syster mitt på dagen, hon ville att jag skulle komma till Öjebyn och grilla och umgås lite. Hamnade alltså i Piteås yttre vidder och spenderade en ytterst trevlig eftermiddag och kväll där. Är inte direkt folkskygg (om ni fattar) med andra ord var det urkul att träffa en massa nytt folk och några kända ansikten också.


Hoppade av bussen och hann nästan hela vägen till Rebeckas lägenhet innan jag fick ett samtal att vi missat varandra på vägen någonstans. Hon hade tagit en genväg vilket jag borde ha väntat mig med tanke på att hon bott ute i ödemarken ett tag nu. Fick henne att motionera lite, haha, hon sprang hela vägen tillbaka för att leta reda på mig.

I lägenheten blev det en liten paus framför tv.n med Cissi och Gossipgirl (har aldrig sett det förr) och sedan bar det av till Älgäst för ett mål mat (tonfisksallad). Kan tala om att jag aldrig mer ska äta där om det är lika dyrt fortfarande, tycker inte sallad och dryck är värt 95kr!

Efter maten ett stopp i lägenheten med Viktor och senare bar det av till Grans ungdomshus. Spelade biljard och konstaterade att jag var lika dålig på det som vanligt, men jag varnade dem i alla fall innan. Efter några omgångar på det gröna bordet var det ut till cyklarna och ut i skogen som gällde. Alltså nästa destination var grillplatsen (yey) och folk kom och fick, vi grillade marsmellows, korv och pinnbröd, pratade och hade trevligt.

Innan vi for tillbaka för sömn var det bara jag, syrran, Rebecka (mycket trevlig tjej) och viktor (också en trevlig prick) kvar tills brasan nästan var helt död. Mörkt och kallt  hem, men det var det värt.

Vaknade utvilad och tog en efterlängtad varm dusch, kändes som himmelriket (lite överdrift) att inte behöva stressa och duscha så länge jag ville. Efter en härlig frukost, mätt och belåten, for jag med bussen hemmåt.


Jag har hunnit med en körlektion på körskolan i Älvsbyn, käkade på pizzeria där med mamma (kycklingfilé mums) och efter en andpaus hemma och med mitt rum aningen renare och snyggare bar det av för en kvällskörning med morbror Tord.

Det var blött, kallt, mörkt och massor med folk i farten, men det är alltid nyttigt att bli utsatt för en massa nya situationer. Man känner dessutom hur bra man är nästa gång man kör när allt är ljust och relativt torrt. Alla festglada på stan fick mig att vilja stanna på en klubb någonstans och kolla läget, men den turen har jag icke.


Kom som sagt hem för att tag sedan och efter denna  fullspäckade dag kommer jag nog inte ha några problem att sova gott. Tog mig i alla fall tid att skriva den här gången ;>


Fick föresten höra i efterhand att jag gjort intryck, haha. Inte ovanligt, det är alltid lika kul att få höra att jag och min syster är som dag och natt, men om det inte var på det viset skulle vi nog inte gå lika bra ihop <3


^^ Love you sis ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards