chase your dreams

Alla inlägg under februari 2008

Av Amanda Holmberg - 4 februari 2008 23:07

Skolan sög som vanlig, längtar som fasen till nästa vecka då vi ska jobba med KUHI-projektet hela veckan!! BARA. Ska bli jäkligt chill.


Idag kom det ingen buss på morgonen när jag och Robin skulle till skolan och jag antar att den kom för tidigt men for sin väg ändå. Vi fick vänta tills nästa buss och kom försent till skolan med extra försening eftersom bussen då var sen istället. Robins föräldrar har fått för sig att de inte ska skjutsa oss något mer av någon anledning?


Suck, är så jäkla less på att gå 1km till bussen varje morgon och från bussen varje eftermiddag. LessLessLess. Det är nog mest för att det va så fruktansvärt kallt idag och att jag är irriteard på hur det blev i morse. Ett jäkla rännande, inte kul.


Skolan flöt på, tiden gick faktiskt ganska fort, men jag har varit så seg och kännt mig uttråkad hela dagen. Efter skolan bar det av in mot stan för att köpa en present till min moder som fyller år idag, grattis mami! Vi har varit där hela kvällen och ätit tårta m.m Mycket trevligt förutom att  jag hade ett abstinens anfall. Jag hade inte sett min katt sedan förra helgen och nu kunde jag inte låta min gossis vara. Jag är nog lite knasig ibland, haha.


Nu sitter jag hemma, tillbaka i Kallax och kämpar med att få alla S att synas när jag skriver. Är något smuts eller något som gör att det glappar som fan. Börjar bli helvetes less nu. Ska lägga mig och sova, måste förbereda mig för en lång dag imorgon ;>

Av Amanda Holmberg - 3 februari 2008 21:16

Steg upp kring tolv, ville sova vidare men Robin var negativ. Som "straff" fick han mysa med mig en stund först, det var enda sättet för mig att få stanna i sängen ett tag till. Robins mage verkade dock övertala honom att kliva upp till slut, men det tog inte länge kom KBe och skulle hjälpa honom med datorn och sedan blev det inte ens någon frukost. Åt helvete! Ingen frukost på en söndag. Det har jag aldrig varit med om förut tror jag.  Orsaken till detta var att jag och syrran väntade på honom, men Robin kom aldrig tillbaka och när han väl gjorde det skulle han och KBe basta.


Jag och Becka ides inte börja med någon frukost någe mer vid det laget. Jag brukar aldrig äta något onyttigt som första mål på dagen, men idag offrade jag mig till en påse chips med syrran. Jag fick självklart lida för det senare eftersom min mage gjorde uppror, men det är ju frivilligt.


Jag och Beck orkade inte göra något. När vi fick veta att skotern inte fungerade som den skulle hade vi ingen lust till något annat heller. Vi ville inte basta med grabbarna heller så när de äntligen kom från bastun var det försent och dags för Becka att fara till busstationen.


Jag och syrran har fördrivit hela dagen framför datorn och tv:n. Gjorde några quizar på internet och nötte ut onödig hemsidor. Nu ska jag se på tv, en förtrollad romans, tro det eller ej men jag har aldrig sett den så den måste ju få en chans ;>

Av Amanda Holmberg - 2 februari 2008 21:30

Hade "kalas" (haha) hela kvällen och natten igår till idag. Vi (jag och Robin) bjöd våra närmaste vänner, åt gott och hade skoj. Det var fullt ös hela kvällen/natten med undantag av filmpauser. Klockan drygt 6.00 i morse kom jag mig i säng och fick min sömn tillslut. Alkoholfritt!


Sug på den ni, alla losers som tror att man inte kan festa utan alkohol!


Jag tar upp kampen mot ett nyktert och drogfritt liv och än så länge finns det inget i världen som kan få mig att ändra mig. Ingen tobak eller värre. Det är bara idiotskt enligt min mening och jag kan inte se något possitivt med saken? Kommentera gjärna.


Vaknade efter fyra timmars sömn och ville strypa Robin som for omkring med skotern utanför. Fy satan vad det lät. Varje gång jag var på snudden att somna kom han lägligt förbi igen. Han såg mig när jag mordiskt kollade ut genom fönstret.


De andra tre sov som döda till en början. Sara och min Syrra vaknade efter en stund och började tjoa omkring en del. Lunkan låg till synes död och invirad i sitt täcke med undantag av en sur grymtning till Robins skoterfarande. Jag kände nästan medlidande ("int").


Ännu lite senare kom Arvid intravandes och sa "hej då" åt de mindre zombie aktiga människorna och fick skjuts med Robin och skotern till busshållplatsen. Robin kom sedan in och började härja och skulle ha upp alla, huu..


När alla (utom Lunkan) åt minstånde hade satt sig upp började den långsamma processen att få upp Lunkan. Vi bad snällt, tjatade, slängde saker på honom, drog av täcket och slängde lite fler saker på honom, men inget ville bita. Han virade in sig i sitt lakan och segade vidare. Då kom ingen mindre än Hällan (Lunkans "ärkefiende") in och det sa bara "poff" så var Lunkan uppe. "hahaha" vad säger man? Grattis kanske...


En seg morgon med avdroppande människor och en del skoter. De två som blev kvar till kvällen var Sara och Alex. Dagen har flytit på i trötthet, vi har bastat och beställt pizza (vilket jag inte äter, fick en sallad istället). Sedan har det inte hänt något mer, inget intressant. Orkar inte berätta i detalj om allt vi gjorde och allt som hände under festen. Det blir en hel bok som jag håller på, och nu..


..te och sova ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards