chase your dreams

Alla inlägg under januari 2008

Av Amanda Holmberg - 16 januari 2008 23:42

For inte till skolan idag igen! Mådde hemskt dåligt när jag vaknade och ändå övervägde jag att fara till skolan eftersom det inte är någon jobbig dag onsdagar. Robin bestämde att jag skulle vara hemma och jag löd för en gångs skull. Men imorgon är det engelska prov och jag har kämpat hela eftermiddagen med att lära mig 118 glosor, inte roligt. Vissa ord är helt omöjliga att få in i skallen, de får mig inte att ens fundera åt rätt håll. Prov imorgon alltså 08.15 på morgonen! Nu blev jag fan deprimerad.


Jag ska pallra mig till skolan imorgon om jag så spyr på väg till bussen, jag tänker inte samla bagage i form av ogjorda skoluppgifter. Har redan hunnit fixa lite bagage i form av svenska prov om renässansen som vi skulle haft förra veckan. Jag kommer ha det provet någon gång efter v.5 Usch! Önskar att jag aldrig blivit sjuk. Inte för att jag någonsin vill det, men just nu var en mycket opassande tid.


Får se hur det går med provet imorgon. Är inte riktigt helt frisk ännu vilket gör att hjärnan inte presterar som den ska och dessutom är det första lektionen på morgonen vilket inte gör saken minsta lilla bättre. Hoppas det går bra i alla fall, är nyfiken på vår lärares prov eftersom ingen som haft henne, i varken svenska eller engelska, någonsin har fått mer än G i slutbetyg, om inte det är illavarslande så vet jag inte vad som är det?


Ser inte fram emot imorgon, längtar efter helg. Men jag måste dock erkänna att jag är lite nyfiken på vår nya kurs som börjat denna termin. Får se om jag är lika entusiastisk imorgon när det är dags. ;>

Av Amanda Holmberg - 15 januari 2008 22:11

Efter att ha dansat idag, 19.30-20.45, hade jag sådan jäkla energi att det kändes som om jag hade kunnat dansa hela natten lång. Men jag undrar var den energin har tagit vägen? Nu är jag trött och mår nästan dåligt.


Nästa lektion ska vi se på filmen Corps Bride, vilken jag redan har sett men alla dansare ska se den inför uppvisningen i slutet av maj. Showen ska handla om den filmen.


Jag upptäckte dessutom att jag har tappat alla muskler i mina vader! När vi dansade på diagonalen så hade jag världens problem med vaderna som fick för sig att de skulle vika sig. Vek är vad de är! Men Emelie (danslärarinnan) sa att de bygger jag snabbt upp. Det hoppas jag.


Kul var det i alla fall! Som jag har längtat. Det var ljuset på min dag och denna vecka. Nu blir det ingen dans förän i början av februari. Då ska vi börja med uppvisningsdansen. Jippie! ;>

Av Amanda Holmberg - 14 januari 2008 22:05

Vart tog dagen vägen igentligen? Jag vet inte för jag hängde inte med. Jag var inte i skolan idag eftersom jag var så krasslig imorse. Men imorgon gäller det! Nya "friska" tag. Huga, vill bara gömma mig någonstans och inte komma fram förrän skolan är över.


 Man skulle ju kunna tro att jag fått en extra ledig dag men så är det inte. Jag fick sova längre så klart men inte någon frihet när jag väl vaknade. Det blev att sätta sig med engelskan och börja rensa och rannsaka. Prov på torsdag och jag önskar så förbannat att det hade varit på fredag istället. Inte för att skjuta upp det men det skulle ärligt talat behövas en extra dags pluggande, helt klart.  


Vi har prov på allt vi gjort under hela höstterminen, någon mer är jag som tycker det är lite att ta i? Dessutom får vi inga papper eller ordentlig planering av vår lärare. Hon kan ju redan allt så hon verkar ha fått för sig att vi andra också kommer ihåg allt från hennes lektioner och kan allt och att vi inte behöver repetera! Nä, ibland blir jag så less. 


Det är i alla fall vad min dag har gått åt till. Göra ett eget repetitions häfte och det tog lång tid eftersom jag gjorde alla uppgifter man ska ha gjort under terminen och gick igenom alla glosor om igen, fast på datorn. Har bara grammatiken kvar och få in alla glosor. Hur orkar jag? 


Nu är jag i alla fall förjäkla trött, borde ha gått och lagt mig för länge sedan känner jag. Jag kommer aldrig bli frisk om det fortsätter så här. Tur att dansen börjar imorgon så det finns något ljus på denna mörka himmel. Jag vågar knappt tänka på när jag ska hinna ta igen svenska provet som jag inte kunde göra förra veckan när jag var sjuk, huhuhu. Jag vill nästan gråta!


Imorgon börjar allvaret...

Av Amanda Holmberg - 13 januari 2008 22:39

http://youtube.com/watch?v=W1kpvef6vJ0


(Det som är mest illa är nog ändå att Robin tog ut den på gitarr när vi lyssnade på den)

Av Amanda Holmberg - 13 januari 2008 21:57

Blev bjuden på bio av Robin igår. Vi såg ovanstående film och den var som jag skrev till Emma igår "delikat" haha. Hon var grymt avis för hon ville också se den på bio. Filmen hade en del oväntade saker i sig, som det ska vara, och den var betydligt råare än den förra kan jag tala om. Den var bra enligt mig och Robin men det är ju inte alla som gillar sådana filmer.


Tur att jag inte är en av dem! Jag är inte så förtjust i kärleksfilmer, ser dem helst inte, med undantag av Titanic, Meet Joe Black och Pretty Woman. Det mesta andra går att se, jag ger i alla fall alltid filmer en chans.


Imorgon blir det första skoldagen efter jullovet för mig som varit sjuk. Det känns hur tungt som helst, känner mig inte redo för skola och arbeten i alla möjliga former än. Huvva!


Jag har i alla fall något att se fram emot. Jag hoppas första danslektionen nu på tisdag efter 1½ år blir en succé. Som jag har längtat. Det återstår att se. Nu ska jag lägga mig i soffan igen och mysa den del av de få  lediga timmar jag har kvar innan skolan tar över mitt liv igen.

Av Amanda Holmberg - 12 januari 2008 15:13

Såg klart filmen igår och den var super bra! Rekomenderas ;>

Av Amanda Holmberg - 10 januari 2008 12:09

Hittade lite tidsfördriv på Angelicas blogg ;>


STEG 1:

Namn: Amanda

Födelsedatum: 13 Februari

Födelseplats: BB i Luleå

Bor: Luleå

Ögonfärg: Brungröna

Hårfärg: Brun Guld Candré.

Längd: 168 cm

Skostorlek: 39-40

Civilstatus: Robin <3

Höger eller vänsterhänt: Höger

Stjärntecken: Vattuman

Kär: Japp




STEG 2

Skor som du bar idag: Har inte använt några ännu idag.

Rädsla: Att jag ska missa första danslektionen nu på tisdag!

Målsättning: Klara av skolåret




STEG 3

Första tanke när du vaknar: Vad är klockan? (med sucktan att kunna sova lite längre)

När du somnar: ??




STEG 4

Pepsi eller Coca Cola: Coca Cola, såklart

McDonalds eller Burger King: Nej, usch,ingen av dem!!

Adidas eller Nike: Adidas

Lipton Ice Tea eller Nestea: ??

Choklad eller vanilj: Choklad




STEG 5

Svär du: Bara när jag är arg, väldigt glad, får ont eller liknande

Sjunger du: Haha, nästan varje dag :)

Duschar du varje dag: Nej, har jag aldrig gjort

Gillar du skolan: Inte de påtvingade ämnena, men musik och uppträdande i all ära

Tror du på dig själv: Inte alltid

Kommer du överens med dina föräldrar: Ja det gör jag




STEG 6:

Har du under den senaste månaden...

Shoppat: Nope, inte ännu, ska köpa present till Robin nästa vecka

Ätit en hel ask müsli: Nej

Ätit sushi: Nej

Stått på scen: Nej, inte än

Skejtat: Nej

Bakat: Tyvärr

Stulit något: Nej!




STEG 7:

Har du någonsin..

Blivit kallad hora: Ja, flera gånger, men bara på skämt

Blivit nerslagen: Haha, nej




STEG 8:

I framtiden..

Namn på barn: Vill inte ha några barn

Hur vill du dö: Frisk, lagom gammal, i sömnen

Vad vill du bli när du blir gammal: ??




STEG 9

Antal människor du skulle ge ditt liv för: Inte många

Antal CD-skivor du äger: Ingen aning?

Antal piercings: Har inga, bara 3 hål i öronen

Antal tatueringar: Ingen

Hur många gånger har du varit med i tidningen: Vet inte riktigt?

Antal saker jag ångrar: Kommer inte på något nu?

Av Amanda Holmberg - 10 januari 2008 10:54

Ligger i sängen och är förundrad över att det fortfarande är ljust och jag är vaken. Desutom snöar det lovikavantar och det är alldeles vitt och mysigt ute. Jag önskar att jag kunde gå ut en stund men jag är sängliggande och hostar sönder lungorna så fort jag går utanför dörren.


Det är så fruktansvärt tråkig att bara ligga här, men samtidigt orkar jag inte göra något och det snurrar i huvudet när jag står. Det är dock bättre idag än de senaste dagarna. Huvudet höll inte på att spricka när jag vaknade! Så jag har gjort framsteg i mitt tillfrisknande.


Ligger och tittar på Animal Planet, fanns inget vettigare. Det handlar om någon elefantunge som är framtidens hopp för den rasen eller något i den stilen. Den hade fötts under konstgjord befruktning (insemination) och var den första att göra det. Under reklamerna ligger jag och stirrar ut genom föstret och drömmer mig bort en stund varm och skön under mitt täcke.


Jag undrar vad jag ska äta idag. Något måste jag få i mig. Inga plättar i alla fall, det var ingen höjdare men det har jag aldrig tyckt heller. Mamma tycker att jag ska äta spenatsoppa men jag är inte hemma i Långnäs så jag kan inte räkna med det. Jag får väll se hur det blir.


Nu ska jag lägga mig och titta på tv och halvsova en stund. Får se om jag däckar till slut, skulle vara skönt ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards