chase your dreams

Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Ljust och snöigt

Av Amanda Holmberg - 10 januari 2008 10:54

Ligger i sängen och är förundrad över att det fortfarande är ljust och jag är vaken. Desutom snöar det lovikavantar och det är alldeles vitt och mysigt ute. Jag önskar att jag kunde gå ut en stund men jag är sängliggande och hostar sönder lungorna så fort jag går utanför dörren.


Det är så fruktansvärt tråkig att bara ligga här, men samtidigt orkar jag inte göra något och det snurrar i huvudet när jag står. Det är dock bättre idag än de senaste dagarna. Huvudet höll inte på att spricka när jag vaknade! Så jag har gjort framsteg i mitt tillfrisknande.


Ligger och tittar på Animal Planet, fanns inget vettigare. Det handlar om någon elefantunge som är framtidens hopp för den rasen eller något i den stilen. Den hade fötts under konstgjord befruktning (insemination) och var den första att göra det. Under reklamerna ligger jag och stirrar ut genom föstret och drömmer mig bort en stund varm och skön under mitt täcke.


Jag undrar vad jag ska äta idag. Något måste jag få i mig. Inga plättar i alla fall, det var ingen höjdare men det har jag aldrig tyckt heller. Mamma tycker att jag ska äta spenatsoppa men jag är inte hemma i Långnäs så jag kan inte räkna med det. Jag får väll se hur det blir.


Nu ska jag lägga mig och titta på tv och halvsova en stund. Får se om jag däckar till slut, skulle vara skönt ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards