chase your dreams

Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Amanda Holmberg - 10 januari 2008 12:09

Hittade lite tidsfördriv på Angelicas blogg ;>


STEG 1:

Namn: Amanda

Födelsedatum: 13 Februari

Födelseplats: BB i Luleå

Bor: Luleå

Ögonfärg: Brungröna

Hårfärg: Brun Guld Candré.

Längd: 168 cm

Skostorlek: 39-40

Civilstatus: Robin <3

Höger eller vänsterhänt: Höger

Stjärntecken: Vattuman

Kär: Japp




STEG 2

Skor som du bar idag: Har inte använt några ännu idag.

Rädsla: Att jag ska missa första danslektionen nu på tisdag!

Målsättning: Klara av skolåret




STEG 3

Första tanke när du vaknar: Vad är klockan? (med sucktan att kunna sova lite längre)

När du somnar: ??




STEG 4

Pepsi eller Coca Cola: Coca Cola, såklart

McDonalds eller Burger King: Nej, usch,ingen av dem!!

Adidas eller Nike: Adidas

Lipton Ice Tea eller Nestea: ??

Choklad eller vanilj: Choklad




STEG 5

Svär du: Bara när jag är arg, väldigt glad, får ont eller liknande

Sjunger du: Haha, nästan varje dag :)

Duschar du varje dag: Nej, har jag aldrig gjort

Gillar du skolan: Inte de påtvingade ämnena, men musik och uppträdande i all ära

Tror du på dig själv: Inte alltid

Kommer du överens med dina föräldrar: Ja det gör jag




STEG 6:

Har du under den senaste månaden...

Shoppat: Nope, inte ännu, ska köpa present till Robin nästa vecka

Ätit en hel ask müsli: Nej

Ätit sushi: Nej

Stått på scen: Nej, inte än

Skejtat: Nej

Bakat: Tyvärr

Stulit något: Nej!




STEG 7:

Har du någonsin..

Blivit kallad hora: Ja, flera gånger, men bara på skämt

Blivit nerslagen: Haha, nej




STEG 8:

I framtiden..

Namn på barn: Vill inte ha några barn

Hur vill du dö: Frisk, lagom gammal, i sömnen

Vad vill du bli när du blir gammal: ??




STEG 9

Antal människor du skulle ge ditt liv för: Inte många

Antal CD-skivor du äger: Ingen aning?

Antal piercings: Har inga, bara 3 hål i öronen

Antal tatueringar: Ingen

Hur många gånger har du varit med i tidningen: Vet inte riktigt?

Antal saker jag ångrar: Kommer inte på något nu?

Av Amanda Holmberg - 10 januari 2008 10:54

Ligger i sängen och är förundrad över att det fortfarande är ljust och jag är vaken. Desutom snöar det lovikavantar och det är alldeles vitt och mysigt ute. Jag önskar att jag kunde gå ut en stund men jag är sängliggande och hostar sönder lungorna så fort jag går utanför dörren.


Det är så fruktansvärt tråkig att bara ligga här, men samtidigt orkar jag inte göra något och det snurrar i huvudet när jag står. Det är dock bättre idag än de senaste dagarna. Huvudet höll inte på att spricka när jag vaknade! Så jag har gjort framsteg i mitt tillfrisknande.


Ligger och tittar på Animal Planet, fanns inget vettigare. Det handlar om någon elefantunge som är framtidens hopp för den rasen eller något i den stilen. Den hade fötts under konstgjord befruktning (insemination) och var den första att göra det. Under reklamerna ligger jag och stirrar ut genom föstret och drömmer mig bort en stund varm och skön under mitt täcke.


Jag undrar vad jag ska äta idag. Något måste jag få i mig. Inga plättar i alla fall, det var ingen höjdare men det har jag aldrig tyckt heller. Mamma tycker att jag ska äta spenatsoppa men jag är inte hemma i Långnäs så jag kan inte räkna med det. Jag får väll se hur det blir.


Nu ska jag lägga mig och titta på tv och halvsova en stund. Får se om jag däckar till slut, skulle vara skönt ;>

Av Amanda Holmberg - 10 januari 2008 00:43

Vaknade klockan 16.13 (igår för att vara petig) och höll på att frysa ihjäl! Vad gör man? Ingen anning vad någon annan skulle ha gjort men jag kände mig desperat och satte igång bastun. Fy vad skönt det var att basta. Blev ännu slöare än jag redan är men kroppen värkte mindre och jag frös inte.


En och en halv timma senare snubblade jag halvt medvetslös ut från bastun och ner i sängen. Jag hann bara in på toan då Robin kom hem och sedan sov jag i en halvtimme till. Åt fyra små plättar till middag och mådde aspissigt efteråt. Usch, aldrig mer.


När jag äntligen hade ätit så bar det av mot sängen igen och har halvsovit/sovit till jag vaknade för ca en kvart sedan. Hostan håller mig vaken och näsan bara rinner, är helt öm efter allt snytande.


Dags att ta en Alvedon och hoppa i säng igen, får se hur länge jag lyckas sova den här gången.


Förresten: 

Ska börja dansa igen på tisdag med min gamla grupp. Jag är överlycklig eftersom jag haft ett uppehåll på 1½ år! Men jag oroar mig för att jag inte har hunnit blir ordentligt frisk till dess?


hoppas hoppas hoppas... ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards