chase your dreams

Alla inlägg den 26 november 2007

Av Amanda Holmberg - 26 november 2007 22:48

Har inte skrivit sen i torsdags. Så här kommer en liten resume.


Fredag: Skola till lunch, idrotten inställd p.g.a sjuk lärare. Skulle varit klättring så blev besviken, menmen, jag ska ju inte klaga när jag fick sluta tidigare. Min syster kom vid 13.00 till stan och jag mötte upp med henne och kollade lite på stan innan Robin slutade (kl.14) så vi kunde fara och handla till helgen, sen hem. Sis sov hos oss i helgen så hon hängde på. Väl hemma var det bar att sätta igång med middag (tacos) och massor med mys framför tv:n.


Lördag: Vaknade vid tio och började med frukost och liknande. Skulle till Kulturenshus och uppträda frivilligt för att samla pengar till vår skolas "surrigat" skola i sydafrika. Var roligt men var morgon krasslig halva dagen och det kändes jobbigt att sjunga! Jag tyckte det lät skrikigt men mina lärare sa att det gick bra och folk verkade inte tycka det var dåligt, som tur var. Skulle inte vara skoj att bli utbuad, haha. Sis fick vara med på sista låten, vill bygga upp hennes självförtroende och tyckte det kunde vara kul för henne. Efter uppträdandet gick vi på resterande av lördagsrocken och sedan på stan en sväng. Hemma gjorde jag stekt pasta kokihop, vilket blev uppskattat. Sedan ännu en myskväll med film och skuren paprika.


Söndag: En slö morgon. Jag vaknade redan vid nio och kunde inte somna om av någon onödig anledning? Spelade Wii tills Robin och sis vaknade vid elva. Sis skulle och rida så mami kom lite senare och hämtade henne. Vet inte riktigt vad jag gjorde igår dagen flöt på och inget hände och jag orkade ingenting. Mådde inte på topp heller så det blev en äkta vilodag. Sis kom tillbaka senare på eftermiddagen och vi kollade på tv och snackade om onödiga saker och käkade plättar. Inte min favoriträtt kan jag säga, men sis och Robin älskar sånt så wtv, jag får väll offra mig någon gång. Vi skjutsade sis till busstation och sen for vi hem och slöade framför dumburken innan vi gick och lade oss.


Idag: har ju varit på skolan, as usual, men jag hade ingen ensambel på morgonen (musik i mindre grupper) så jag började inte förän 10.15 Det var hur skönt som helst med sovmorgon och sedan skjuts till skolan. Dagen har rullat på som vanligt, måndagar alltid lika sega men som tur är inte allt för jobbiga. Efter lunchen var det svenska och sedan teater, redovisning! Var jätte skoj, mindre skoj att vi gick övertid men det var det värt. Jag och Robin gick till Condis och fikade (te och en damsugare till mig och en arachsboll till Robin) medan vi väntade på bussen. Har historieprov imorgon! Inte för att jag inte kan det men jag får alltid blackout och minnesluckor när jag väl sitter där. Får väll se hur det går, perfekta betyg betyder ingenting i sociala livet i alla fall. Det är ju ingen som tittar på mig och direkt börjar fundera om jag har bra betyg, eller hur! Nu ska jag sova, måste ju få lite sömn om jag ska orka med provet imorgon;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards