chase your dreams

Alla inlägg den 22 november 2007

Av Amanda Holmberg - 22 november 2007 22:39

Ja, då har man varit på promenad och det var underbart härligt. Älskar promenader, har astma så det är inte roligt för mig att springa/jogga eller liknande så en härlig promenad en fin vinterkväll är det jag behöver. Om jag skulle göra en mätning på min kondis skulle den nog vara under noll sträcket, garanterat. IG i idrott bara pga av dålig kondis typ, haha. Den var dålig menmen. Det var inte kul sist jag fick ett astma anfall, på idrotten, jag var förkyld och pressade för hårt på basketen. Jag blir så inne i spelet så jag glömmer bort att jag borde ta det lugnt ibland. Men, som tur var gick det över efter en stund och efter lite yoga (som ju innebär att andas en massa) så mådde jag bra igen. Måste skaffa en inhalator! Borde ha skaffat en för typ tre år sedan, men jag behövde inte till en början och senare har det alltid hänt något när jag har tid för prövning på vårdcentralen. Antingen blir jag sjuk eller som sist fick jag en skada i foten, någon grej gick av sa läkaren, så jag fick inte en gå i trappor på minst två veckor! Toppen vilken "tur" man har. Nej, nu har jag svammlat på färdigt :>

Av Amanda Holmberg - 22 november 2007 17:42

Fick just veta att vi inte ska fara och handla. Blir inget med det idag, ska fara imorgon istället. Känns lite onödigt att skjuta upp men jag skule inte vilja ta bussen så vi får snällt vänta tills imorgon.

Av Amanda Holmberg - 22 november 2007 16:41

Orkade knappt kliva upp ur sängen i morse! Jag var så förbannat trött och det kändes i hela kroppen att det var torsdag. Min kropp bara skrek av motvilja när jag tillsist orkade ta mig upp och äta frukost. På väg till skolan satt jag i bussen och läste sidorna till svenskan en sista gång innan lektionen (svenska på morgonen).


Fan vad arg jag blev på svenska läraren när jag kom till lektionen. Enligt henne var jag försenad en minut och det fick jag dessutom frånvaro för! En minut! Det värsta var att jag inte alls var försenad! Bara enligt hennes klocka och hur fan ska jag veta vad den är? Jag måst ju gå efter skolans klockor som alla andra. När jag sa att jag inte var försenad och pekade på klockan utanför i korridoren vägrade hon lyssna och mitt enda bevis försvann efter en minut av aggretioner.


1. jag kan inte rätta mig efter hennes klocka

2. jag kan inte alltid vara utanför 5min innan lektionen

3. hon håller inte tiden själv och kommer ofta någon minut försent så hon har fan ingen rätt att klaga och göra en stor grej av det!


Nej, sånt finner jag mig inte i men hon är ju lärare och jag kan ju inte göra något åt saken så det är bara att ge upp. Hon är desstom en av skolans hatlärare och hon lyssnar aldrig på vad man säger så wtv. Jo, så en sak till hon har alltid varit schysst mot mig annars. Detta var första attacken hon någonsin gjort mot mig. I gämförelse mot resten av min klass oc hennes andra klasser är det inget alls. Jaja, nu har jag fått ur mig min ilska så nu kan jag gå vidare med min dag.


Sen hade vi hål och jag satt på en bänk och gjorde engelska läxan i grammatik. Var ingen konst och det gick på bara några minuter. Senare var det matte och jag satt arg hela lektionen och funderade över min dåliga morgon. Lunch och så engelska, jag har samma lärare i svenska och engelska och det första jag gjorde när jag kom in i klassrummet vara att drämma böckerna i bänken och halvt skrämma ihjäl de antal människor som var där för att bli av med lite frustrasion. Det funkade och min dubbellektion i Historia/Kulturhistoria blev smärtfri.


För att muntra upp mig ytterligare (förutom av fikat vi får varje torsdag) så fick vi sluta en hel timme (!!) tidigare! Fy så skönt. Detta dels pga. att vi kan jobba hemma eftersom vår klass oftast gör det vi ska och för att Margaretha (läraren för de som inte vet) är så förkyld så hon ville helst komma hem så fort som möjligt. Tack Margaretha, we love you.


Så nu sitter jag här innan jag ens vanligtvis har slutat och skriver om mina obetydliga bekymmer för de som orkar. Ska fara och handla snart för min syster kommer i helgen och vi ska laga mat själv. Ser fram emot promenaden senare i det fina vintervädret. Mörkt, snöigt och inte allt för kallt. Kan det bli mysigare? ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards